niedziela, 16 marca, 2025
Strona głównaAktualnościO grzechach mediów

O grzechach mediów

„Kwestię przekupstwa w mediach traktuje się w tychże mediach jak sznur w domu powieszonego“ – tak zaczyna swój artykuł Rafał Szymczak na łamach dzisiejszej Rzeczpospolitej. Prezes Zarządu Związku Firm Public Relations uważa, że podważanie wiarygodności mediów może być zagrożeniem dla demokracji i podstaw funkcjonowania państwa. Pisze również na temat zainicjowanej przez ZFPR kampanii „Czyste informacje”, która ma przeciwdziałać praktykom „kupowania” materiałów w mediach, które publikowane są bez oznaczenia jako reklamowe. „Problem, któremu poświęcona została kampania (…), nie jest jedynym i być może nie najważniejszym problemem mediów. Borykają się one z naciskami politycznymi, a sytuacja finansowa wielu z nich nie jest najlepsza. Warto zająć się tym problemem teraz, zanim poważnie obniży on wiarygodność mediów” – komentuje Szymczak. Jego zdaniem, podstawą do dyskusji o problemie nieuczciwych praktyk dziennikarzy i PR-owców mogą być badania opinii SMG/KRC Millward Brown, które jednak „nie spotkały się ze specjalnym zainteresowaniem mediów”. Szymczak przytacza wyniki badań sondażowych, w których Polacy stwierdzili, że „często mają wrażenie, iż treści przedstawiane w polskich mediach są ukrytą reklamą” (52 proc.), „media generalnie nie przyjmują pieniędzy od firm za publikowanie jedynie pozytywnych informacji na ich temat”(47 pro.). Ponad połowa badanych przekonana jest, że „media publikują materiał o firmie lub produkcie w zamian za płatną reklamę pojawiającą się w innym miejscu tego medium”. W dalszej części artykułu Szymczak wyjaśnia, że „posługiwanie się przekupstwem w uzyskiwaniu wpływu na media jest (…) głupie i krótkowzroczne”.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj