środa, 26 marca, 2025

Plakat wybrany


Agencja TBWA podliczyła głosy oddane na plakaty promujące zdrowy tryb życia bez papierosa. Zwyciężył plakat przedstawiający nienarodzone dziecko. Ankietowani wybierali jeden spośród czterech plakatów stworzonych przez agencję. Jedną z najczęściej zaznaczanych odpowiedzi motywujących wybór plakatu ze zdjęciem usg było stwierdzenie:„bo mi się zrobiło straszno/nieswojo”. Drugą powtarzająca się odpowiedzią było, „bo mi chyba po nocach spać nie da”. Oprócz tego osoby badane przyznawały, że plakat ten najlepiej do nich przemawia, jest bardzo wyrazisty i sugestywny. Plakat ten często wzbudzał żal i litość, a jednocześnie najlepiej przemawiał do świadomości uczestników badania. Ankietowanym podobał się również plakat przedstawiający kobietę z perfumami z hasłem „Nie truj zapachem” i on zajął drugie miejsce w badaniu. Najczęściej podawaną przyczynę ilustrują słowa: „bo jest arcydziełem/prawie arcydziełem”. „Wyniki badania jednoznacznie wskazują na brak akceptacji dla palących kobiet, zwłaszcza w ciąży. Oba wybrane plakaty w oczach respondentów najlepiej przemawiają za rzuceniem nałogu palenia. Osobiście cieszy mnie również powtarzająca się odpowiedź doceniająca walory artystyczne wszystkich plakatów” – mówi Malina Wieczorek, Non Profit & Art Promotion Director TBWATelescope.








Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj