wtorek, 15 października, 2024
Strona głównaAktualnościPowstała Wrocławska Organizacja Turystyczna

Powstała Wrocławska Organizacja Turystyczna

W listopadzie 2021 roku powołano Wrocławską Organizację Turystyczną. Jej zadaniem ma być „koordynacja i zharmonizowanie działań promocyjnych miasta, instytucji i biznesu, dotyczących turystyki w stolicy Dolnego Śląska”. Miasto podejmuje działania, by skuteczniej zabiegać o turystów.

Do tej pory Wrocław był jedynym z największych miast Polski, które nie miało lokalnej organizacji turystycznej – czytamy w komunikacie miasta. Utworzenie organizacji umożliwi miastu włączenie się w system prawny i strukturę współpracy w ramach Polskiej Organizacji Turystycznej.

Czytaj też: Radosław Michalski: pandemia wymusiła większą kreatywność w komunikacji, ale nie zmieniły się priorytety miast 

Jak mówi Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia, dołączenie miasta do grona tych, które dysponują stowarzyszeniami turystycznymi, pozwoli na rozszerzenie działań i „intensyfikację międzymiastowej współpracy”. „Zgodnie z tym, co w ubiegłym roku zapisaliśmy we Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej, dążymy do synergii poszczególnych gałęzi tej branży. Chcemy w sposób odpowiedzialny, wspólnie z największymi graczami tego rynku – hotelami, gastronomią oraz organizacjami turystycznymi i światem akademickim, budować przestrzeń, która pozwoli nam dzielić się naszym miastem. Zależy nam, aby Wrocław mógł zaopiekować się turystą w sposób bardzo kompleksowy – od noclegu, poprzez jedzenie, do obcowania z kulturą i przyrodą” – komentuje Mazur.

Wrocławską Organizację Turystyczną powołało 16 członków-założycieli – w tym gronie znalazły się osoby związane z atrakcjami turystycznymi miasta, biznesem, organizacjami pozarządowymi, transportem czy środowiskiem akademickim.

Prezeska Wrocławskiej Organizacji Turystycznej Agnieszka Szymerowska podkreśla, że głównym celem organizacji jest integracja lokalnego środowiska zajmującego się turystyką. „W planie jest m.in. budowa strony internetowej. Chcemy też wspólnie promować się na targach, prowadzić badania rynku czy wydawać materiały promocyjne” – mówi Szymerowska.

Miasto wyjaśnia w komunikacie, że ogłoszona w zeszłym roku Wrocławska Deklaracja Turystyczna, będąca odpowiedzią na sytuację branży w okresie pandemii, zwraca uwagę na „potrzebę silniejszej współpracy, dobrej woli, odpowiedzialności, solidarności i prowadzenia wspólnych działań promocyjnych”. Utworzenie WOT jest realizacją tych założeń. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj