Ewa Grochala-Włodek w Gazecie Prawnej porusza problem wizerunku polskich firm prywatnych. Impulsem do rozważań na wspomniany temat stało się seminarium „Nowe przewagi konkurencyjne. Odpowiedzialne przedsiębiorstwo na rynku europejskim.” Zostało ono zorganizowane przy udziale Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan i Małopolskiego Związku Pracodawców w Krakowie.
Przytoczone na spotkaniu wyniki badań opinii publicznej wykazały, że w Polsce przedsiębiorczość prywatna ma zdecydowanie negatywny wizerunek. Zgodnie z powszechnym stereotypem polski „prywaciarz” działa na granicy prawa, dba tylko o swe korzyści, często wykorzystuje swych pracowników i jest nieuczciwy.
Autorka artykułu przytacza wypowiedź Henryki Bochniarz, prezes PKPP Lewiatan, która za przyczyny złego wizerunku uważa m.in. wzrost bezrobocia, ubożenie społeczeństwa, a także niechętne podejście środowisk biznesowych do dialogu społecznego. Cykl szkoleń organizowanych przez PKPP Lewiatan, którego inauguracją było krakowskie seminarium, ma na celu przekonanie przedsiębiorców, że pozytywny wizerunek bezpośrednio wpływa na efekty ich działalności. Ma uwrażliwić środowiska biznesowe na tzw. wymiar społeczny w gospodarce, bez którego nie jest możliwy jej prawidłowy rozwój.