sobota, 13 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataPrzedsiębiorcy obawiają się, że AI nie przyniesie im zysków

Przedsiębiorcy obawiają się, że AI nie przyniesie im zysków

Indeksy giełdowe w USA rosną szybciej niż zyski, które AI przynosi przedsiębiorcom. Zdaniem analityków z Goldman Sachs wynika to z faktu, że firmy wciąż pozostają w tyle z wprowadzaniem rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji – podaje businessinsider.com.

W podcaście Goldman Sachs „Exchanges” opublikowanym 12 listopada 2025 roku sprawę skomentował Kash Rangan, analityk ds. oprogramowania. Zwrócił uwagę na fakt, że aplikacje takie jak ChatGPT czy Claude skupiają się na pokazaniu możliwości AI w odniesieniu do potrzeb użytkowników. Dla konsumentów sztuczna inteligencja jest źródłem zmiany postrzegania standardowych technologii. W odniesieniu do przedsiębiorstw ta adaptacja przebiega wolniej. Rangan uważa, że firmy są na zdecydowanie niższym poziomie względem AI niż powinny być – czytamy.

Eric Sheridan, analityk badań rynku internetowego, twierdzi, że zapotrzebowanie na sztuczną inteligencję przewyższa dostępne możliwości. Zauważa on, że przedstawiciele firm obawiają się, że duże nakłady finansowe, które wkładają w tę technologię, w perspektywie długoterminowej nie przyniosą im zysków. Jako przykład podał firmę Nvidia, producenta procesorów graficznych, która szacuje, że do końca dekady wydatki na sztuczną inteligencję osiągną między 3 a 4 bln dol. – podaje źródło.

Komentarze ekspertów pojawiły się w obliczu niepokoju inwestorów w kontekście rosnących wydatków na AI. To miało wpływ na wzrost indeksów giełdowych w USA. Przedstawiciele firm obawiają się, że ceny akcji rosną szybciej niż rzeczywiste zyski.

Wyniki raportu „State of AI 2025” opracowanego przez firmę McKinsey pokazują aspekty, które mogą przyczyniać się do opóźnienia przedsiębiorstw względem sztucznej inteligencji. 88 proc. firm deklaruje bowiem, że wykorzystuje tę technologię przynajmniej przy jednej funkcji biznesowej. Jednak w rzeczywistości tylko 1/3 z nich wdrożyła to rozwiązanie w całej firmie. 64 proc. respondentów uważa, że AI pozwala im na wprowadzanie innowacji, jednak rzeczywisty wpływ na wyniki finansowe zauważa 39 proc. – dowiadujemy się. (km)

Źródło: businessinsider.com, AI is winning over consumers — but it’s way behind with businesses, say Goldman Sachs analysts, Huileng Tan, 12.11.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj