Psychologia a czarny PR

dodano: 
07.11.2005
komentarzy: 
2

Psycholog Lechosław Gapik na łamach Głosu Wielkopolskiego tłumaczy, w jaki sposób wykorzystuje się psychologię dla potrzeb czarnego PR. Zjawisko czarnego PR definiuje jako: „specyficzne chwyty psychologiczne mające do czegoś zniechęcić lub nawet przerazić”. Dzięki ich sprawnemu wykorzystaniu jesteśmy skłonni uznawać wpajane nam przekonania za własne. Zdaniem Gapika, powszechnym przykładem tej techniki są napisy ostrzegawcze na paczkach papierosów, mające zniechęcać do palenia tytoniu.
Komentuje również ostatnią kampanię wyborczą przypominając spoty wyborcze z pustą lodówką i wykorzystywanie przez sztaby wyborcze informacji na temat rodzin kandydatów. „W czasie walki wyborczej można powiedzieć właściwie wszystko, pograć sobie na lękach … a puste obietnice zostaną rozliczone dopiero za pięć lat” – w ten sposób tłumaczy powszechność wykorzystywania czarnego PR w kampaniach wyborczych.

Źródło:

Głos Wielkopolski, Lechosław Gapik, Czarna psychologia, 05.11.05, s. 3
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
07.11.2005
18:25:34
Mariusz
(07.11.2005 18:25:34)
jeśli napisy na paczkach od papierosów, to według Gapika czarny PR.... to znaczy ze ja inaczej rozumiem tę definicję
07.11.2005
17:43:11
X
(07.11.2005 17:43:11)
Teraz to już wszysc sie wypowiadaja na temat czarnego PR, nawet Ci ktorych specjalizacja nie laczy sie z nim w zaden sposob... :D
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin