Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Ruch w social mediach, czyli Polacy w wersji fit. jeśli planujemy wakacje na rajskich plażach, gdzie wszyscy wyglądają jak półbogowie, z figurą, przy której blednie nawet gwiazda anji rubik, to zgodnie z opinią internautów – najwyższy czas ruszyć się z miejsca. według analizy instytutu monitorowania mediów na temat „odchudzania” w internecie i social mediach w ciągu ostatnich kilku miesięcy pojawiło się ponad 320 tys. wzmianek, z czego 290 tys. informacji na samych portalach społecznościowych. polacy lubią o siebie dbać. stosujemy diety, biegamy, ćwiczymy z chodakowską i lewandowską, a na wspólne spotkania wybieramy parki albo restauracje ze zdrową żywnością. bycie fit jest modne. część osób robi „wiosenne porządki” już na przełomie marca i kwietnia. bardziej optymistyczni uważają, że na doprowadzenie swojej figury do perfekcji przed okresem wakacyjnym wystarczy zaledwie kilka tygodni. jak to zwykle bywa, prawda leży po środku. według danych imm w okresie od 1 marca do 1 lipca 2015 roku najwięcej informacji na temat odchudzania pojawiło się w internecie i social mediach między 9 a 15 marca – ponad 20 tys. wzmianek! w kolejnych miesiącach dyskusje nie osłabły, co może świadczyć o tym, że polacy regularnie pracowali nad rzeźbieniem swoich muskułów. najwięcej „sportowych” komentarzy pojawiło się na facebooku (ponad 170 tys.), na którym wymienialiśmy się spostrzeżeniami i radami na temat zdrowego i aktywnego trybu życia. co wyeliminować z diety? jak wydzielać dzieciom słodycze? których suplementów warto używać? jakie składniki diety są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania? nie może być zbyt słodko, zbyt słono, zbyt tłusto – cytując klasyka: „jak żyć?”. na te pytania chętnie odpowiadają trenerki wszystkich polek, czyli ewa chodakowska oraz anna lewandowska i doradzają wzmożoną aktywność fizyczną, ponieważ – jak przyznała dietetyk joanna jelonek w rozmowie dla tvn meteo active – podstawą prawidłowego odchudzania jest w 70 proc. zmiana diety, a w 30 proc. ruch. „skalpel”, „killer”, „turbo spalanie”? to nie tytuły kolejnych filmów akcji czy horrorów prosto zza oceanu, ale ćwiczenia ewy, dzięki którym już niedługo uda nam się „wbić” w wymarzony rozmiar s, a efekty rzeczywiście wielu mogą zadziwić. dumna z efektów swoich „podopiecznych” chodakowska regularnie zamieszcza zdjęcia uczestników po metamorfozie na swoich profilach na instagramie i facebooku, który zalajkowało już 1,6 mln osób. anna lewandowska, żona naszego czołowego piłkarza roberta, nie pozostaje w tyle. na facebooku ma ponad pół miliona lajków, a na twitterze więcej niż 360 tysięcy followersów. obie trenerki wzbudzają duże zainteresowanie mediów oraz internautów. biegają, ćwiczą i doradzają innym, w jaki sposób uzyskać najlepsze efekty. na ich temat w badanym okresie zostało opublikowanych prawie 20 tys. informacji. analiza wydźwięku przekazów wykonana w aplikacji ami instytutu pokazała, że na temat prekursorki zdrowego trybu życia, czyli ewy, ukazało się więcej pozytywnych komentarzy – z ponad 13,5 tys. publikacji przeszło 1 tys. miało pozytywny wpływ na wizerunek trenerki. lewandowska zaś została wspomniana przez internautów ponad 4,5 tysiąca razy, z czego ponad 800 komentarzy było zdecydowanie na plus. jedna z użytkowniczek facebooka pisze: „nie rozumiem osób krytykujących. niby lubią, ale jadem tryskają. do widzenia jeśli się nie podoba. anna lewandowska, jesteś mistrzem:)”. negatywne komentarze odnosiły się głównie do wzajemnej walki sportsmenek o sympatię odbiorców, o czym wspomniał portal interia.kobieta.pl: „obie zachęcają do używania dezodorantów, noszenia butów i sportowych ubrań konkurencyjnych marek. wojna między celebrytkami toczy się też na innych polach”. jak wynika z monitoringu imm, obydwie panie odżegnują się od tego typu insynuacji. ewa w rozmowie z pudelek.tv podkreślała: „anna jest osobą, która robi coś fajnego i życzę jej sukcesu. w polsce jest 40 milionów ludzi i tak naprawdę każdy z nas znajdzie miejsce, aby się rozwijać”. dłużna nie pozostała także lewandowska, która w wywiadzie dla „grazi” swoją rywalizację z chodakowską podsumowała słowami: „dużo jest też trenerów i każdy ma na siebie jakiś pomysł. ewa robi swoje, ja swoje”. sport zatem zdecydowanie bardziej łączy, niż dzieli. coraz więcej polaków aktywnie spędza czas, a w trakcie aktywności fizycznej podnosi się poziom endorfin, co sprawia, że tryskamy radością i w konsekwencji rzadziej narzekamy. stąd zapewne tak niewiele negatywnych komentarzy. bycie fit po prostu się opłaca. autor artykułu: karolina masalska, młodszy specjalista ds. pr, imm.
Jeśli planujemy wakacje na rajskich plażach, gdzie wszyscy wyglądają jak półbogowie, z figurą, przy której blednie nawet gwiazda Anji Rubik, to zgodnie z opinią internautów – najwyższy czas ruszyć się z miejsca. Według analizy Instytutu Monitorowania Mediów na temat „odchudzania” w internecie i social mediach w ciągu ostatnich kilku miesięcy pojawiło się ponad 320 tys. wzmianek, z czego 290 tys. informacji na samych portalach społecznościowych. Polacy lubią o siebie dbać. Stosujemy diety, biegamy, ćwiczymy z Chodakowską i Lewandowską, a na wspólne spotkania wybieramy parki albo restauracje ze zdrową żywnością. Bycie fit jest modne.
Część osób robi „wiosenne porządki” już na przełomie marca i kwietnia. Bardziej optymistyczni uważają, że na doprowadzenie swojej figury do perfekcji przed okresem wakacyjnym wystarczy zaledwie kilka tygodni. Jak to zwykle bywa, prawda leży po środku. Według danych IMM w okresie od 1 marca do 1 lipca 2015 roku najwięcej informacji na temat odchudzania pojawiło się w internecie i social mediach między 9 a 15 marca – ponad 20 tys. wzmianek! W kolejnych miesiącach dyskusje nie osłabły, co może świadczyć o tym, że Polacy regularnie pracowali nad rzeźbieniem swoich muskułów. Najwięcej „sportowych” komentarzy pojawiło się na Facebooku (ponad 170 tys.), na którym wymienialiśmy się spostrzeżeniami i radami na temat zdrowego i aktywnego trybu życia. Co wyeliminować z diety? Jak wydzielać dzieciom słodycze? Których suplementów warto używać? Jakie składniki diety są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania? Nie może być zbyt słodko, zbyt słono, zbyt tłusto – cytując klasyka: „Jak żyć?”.

Na te pytania chętnie odpowiadają trenerki wszystkich Polek, czyli Ewa Chodakowska oraz Anna Lewandowska i doradzają wzmożoną aktywność fizyczną, ponieważ – jak przyznała dietetyk Joanna Jelonek w rozmowie dla TVN Meteo Active – podstawą prawidłowego odchudzania jest w 70 proc. zmiana diety, a w 30 proc. ruch. „Skalpel”, „Killer”, „Turbo spalanie”? To nie tytuły kolejnych filmów akcji czy horrorów prosto zza oceanu, ale ćwiczenia Ewy, dzięki którym już niedługo uda nam się „wbić” w wymarzony rozmiar S, a efekty rzeczywiście wielu mogą zadziwić. Dumna z efektów swoich „podopiecznych” Chodakowska regularnie zamieszcza zdjęcia uczestników po metamorfozie na swoich profilach na Instagramie i Facebooku, który zalajkowało już 1,6 mln osób.


Anna Lewandowska, żona naszego czołowego piłkarza Roberta, nie pozostaje w tyle. Na Facebooku ma ponad pół miliona lajków, a na Twitterze więcej niż 360 tysięcy followersów. Obie trenerki wzbudzają duże zainteresowanie mediów oraz internautów. Biegają, ćwiczą i doradzają innym, w jaki sposób uzyskać najlepsze efekty.


Na ich temat w badanym okresie zostało opublikowanych prawie 20 tys. informacji. Analiza wydźwięku przekazów wykonana w aplikacji aMI Instytutu pokazała, że na temat prekursorki zdrowego trybu życia, czyli Ewy, ukazało się więcej pozytywnych komentarzy – z ponad 13,5 tys. publikacji przeszło 1 tys. miało pozytywny wpływ na wizerunek trenerki. Lewandowska zaś została wspomniana przez internautów ponad 4,5 tysiąca razy, z czego ponad 800 komentarzy było zdecydowanie na plus. Jedna z użytkowniczek Facebooka pisze: „Nie rozumiem osób krytykujących. Niby lubią, ale jadem tryskają. Do widzenia jeśli się nie podoba. Anna Lewandowska, jesteś Mistrzem :)”.

Negatywne komentarze odnosiły się głównie do wzajemnej walki sportsmenek o sympatię odbiorców, o czym wspomniał portal interia.kobieta.pl: „Obie zachęcają do używania dezodorantów, noszenia butów i sportowych ubrań konkurencyjnych marek. Wojna między celebrytkami toczy się też na innych polach”. Jak wynika z monitoringu IMM, obydwie panie odżegnują się od tego typu insynuacji. Ewa w rozmowie z pudelek.tv podkreślała: „Anna jest osobą, która robi coś fajnego i życzę jej sukcesu. W Polsce jest 40 milionów ludzi i tak naprawdę każdy z nas znajdzie miejsce, aby się rozwijać”. Dłużna nie pozostała także Lewandowska, która w wywiadzie dla „Grazi” swoją rywalizację z Chodakowską podsumowała słowami: „Dużo jest też trenerów i każdy ma na siebie jakiś pomysł. Ewa robi swoje, ja swoje”.
Sport zatem zdecydowanie bardziej łączy, niż dzieli. Coraz więcej Polaków aktywnie spędza czas, a w trakcie aktywności fizycznej podnosi się poziom endorfin, co sprawia, że tryskamy radością i w konsekwencji rzadziej narzekamy. Stąd zapewne tak niewiele negatywnych komentarzy. Bycie fit po prostu się opłaca.
Autor artykułu: Karolina Masalska, Młodszy Specjalista ds. PR, IMM