Specjaliści ds. komunikacji, PR-u, marketerzy, a nawet dziennikarze to osoby, do których kierujemy ofertę szkoleń otwartych Akademii PRoto. Każdego miesiąca komunikujemy kilka tematów. Zapisując się na edycje marcowe zyskujesz solidną dawkę unikatowego know-how.
Szkolenia kierujemy do wszystkich tych, którzy chcą uzyskać profesjonalne kompetencje niezbędne do pracy w agencji czy dziale komunikacji firmy/marki – w tym również i do dziennikarzy. Od lat przyglądamy się transferom z dziennikarstwa do PR-u, dlatego nasza oferta jest skierowana również do przedstawicieli mediów, którzy rozważają „przejście na drugą stronę”. Takie są realia – dziennikarze to ceniona grupa na rynku pracy PR, a przykładów świetnych specjalistów ds. PR z doświadczeniem dziennikarskim jest wiele.
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy, który działa przy redakcji PRoto.pl. Pracujemy z ekspertami-praktykami, tak aby hasło „wiedza praktyczna” nie było pustym frazesem, a rzeczywistością szkoleń i warsztatów Akademii.
Szanujemy czas uczestników, wiedząc, że dla osoby pracującej w branży wygospodarowanie nawet jednego dnia na szkolenie wymaga niejednokrotnie ogromnej mobilizacji. Dbamy o wysoką jakość i poziom merytoryczny szkoleń m.in. przez odpowiedni dobór ekspertów. Wiemy, że sama wiedza (trenera) nie wystarczy. To podstawa, fundament, ale u prowadzących zajęcia istotne są również gotowość do jej przekazania, praktyka i doświadczenie oraz umiejętność prezentacji i wystąpień publicznych, abyśmy zwyczajnie nie nudzili się na szkoleniu.
Trener powinien odnajdywać się w realiach osób już pracujących w branży, uczestniczących w szkoleniach. Bez praktyki eksperta nie byłoby to możliwe, bo – jak wiemy – teoria teorią, ale praktyka, na którą składają się również tryb i tempo pracy, nastawienie pracodawców na to, że po szkoleniu pracownik w zasadzie od razu wdroży uzyskane umiejętności w pracę na rzecz firmy/marki/klienta czy znajomość prognoz i trendów – to są wyzwania nowoczesnych szkoleń, które proponujemy.
Aktualnie można zapisać się na szkolenia planowane w marcu:
– Podstawy SEO w public relations | 20 marca
Skomplikowaną materię SEO czasem lepiej zostawić wyspecjalizowanym agencjom. Pełna zgoda. Jednak podstawowe umiejętności w zakresie optymalizacji tekstów pod kątem wyszukiwarki Google’a to już w zasadzie standard w wymaganiach wobec specjalistów PR, co widać m.in. po treściach ogłoszeń o pracę publikowanych na PRoto.pl. Jak działania PR mogą wpłynąć na pozycjonowanie? Jak realizować kampanie PR z uwzględnieniem wytycznych Google’a. Jaki wpływ na SEO mają działania z influencerami? Na te i wiele innych pytań odpowiemy na szkoleniu 20 marca.
„Każda aktywność jest pretekstem do wzmianki o marce, wypowiedzi eksperckiej, opowiedzenia o przeprowadzonej akcji (…). Wartościowy link z serwisu o wysokiej jakości to coś, co bardzo dobrze wpływa na pozycjonowanie Twojej witryny” – mówi Anna Przybysz, trener Akademii PRoto.
– Planowanie kampanii na Facebooku i w innych kanałach social media | 24 marca
Przede wszystkim Facebook, ale i inne kanały social media – Instagram, YouTube, LinkedIn czy Snapchat, którego nie sposób już ignorować ze względu na jego dynamiczny wzrost – będą przedmiotem szkolenia z ekspertem social mediów.
Bardzo praktyczna i przydatna wiedza o tym, jak dobierać kanały social media do celów komunikacyjnych marki, jak planować i budżetować kampanie. Zasięgi płatne, organiczne czy pozyskane – jak wykorzystywać media społecznościowe i jak się w nich „odnaleźć” w kontekście komunikacji marek. W pozornie nieprzystępną i non stop zmieniającą się materię mediów społecznościowych – bardzo przystępnym językiem – wprowadzi uczestników Marcin Żukowski, który na co dzień pracuje jako Team Leader w agencji interaktywnej Mint Media. Autor dwóch książek – Twoja firma w social mediach oraz Ty w social mediach, które powstały z… praktyki.
– Nowoczesne media relations | 30 marca
Szkolenie z Łukaszem Majewskim, PR&Marketing Managerem w agencji VML Poland, trenerem biznesu, pomysłodawcą spotkań dla praktyków PR Komu Komunikacja, będzie miało formę warsztatu. Złote zasady, skuteczna komunikacja oraz praktyczne narzędzia to trzy główne bloki tematyczne szkolenia, na które zapraszamy już 30 marca. Celem zajęć jest przekazanie uczestnikom konkretnych umiejętności i wyposażenie ich w wiedzę pozwalającą realizować działania z zakresu tworzenia i realizacji strategii media relations. Przewidujemy ćwiczenia indywidualne i grupowe, rozmowy i dyskusje na zadane tematy – wspierane licznymi przykładami i case studies.
– Warsztaty kreatywnego pisania metodą Loesje – krótko a dobrze | 31 marca
Emilia Skiba z Loesje Polska przygotowała dedykowany Akademii PRoto program całodniowego szkolenia (około 8h) w formie warsztatów w oparciu o metodę Loesje. Skupimy się na rozwijaniu umiejętności pisania krótkich, kreatywnych tekstów, tworzeniu bazy nieszablonowych nagłówków, śródtytułów, leadów, hasztagów, haseł reklamowych, tekstów do mediów społecznościowych i na strony www. Warsztat, burza mózgów, grupowe i indywidualne ćwiczenia z zakresu kreatywnego pisania, moderowana dyskusja, studium przypadku – tak pracujemy.
Kreatywne pisanie z Loesje w Akademii PRoto (poprzednia edycja szkolenia)
Aby zgłosić zapis, wystarczy wypełnić formularz online dostępny pod programem wybranego szkolenia, gdzie widnieją szczegółowe informacje – konspekt, agenda, biogram eksperta, cena – wraz z bieżącymi promocjami Akademii. Na 20 proc. rabatu mogą liczyć firmy zgłaszające od 3 osób. Natomiast dzięki partnerstwu z Instytutem Monitorowania Mediów proponujemy aż 30 proc. rabatu wszystkim firmom korzystającym z usług monitoringu mediów w IMM.
Na szkolenia zapraszamy zarówno osoby z działów komunikacji, PR-u, marketingu firm/marek, jak i konsultantów z agencji oraz urzędników. W przypadku urzędów, na przestrzeni kilku lat, widzimy spory wzrost zainteresowania szkoleniami np. z social mediów. A przykładów świetnych komunikacji w kanałach nowych mediów, w wykonaniu urzędów, przybywa.
To, co ważne, na co również stawiamy na szkoleniach otwartych, to kameralne grupy oraz metody prowadzenia zajęć nastawione na interakcję pomiędzy trenerem a uczestnikami. Na dużych konferencjach branżowych nie zawsze jest możliwość, aby np. omówić indywidualnie z trenerem swój przypadek czy poprosić o rekomendację. W Akademii pracujemy w grupach liczących do 12 osób, które to umożliwiają. A wszystko to w inspirującej atmosferze, w sąsiedztwie redakcji PRoto.pl, w ścisłym centrum Warszawy.
Anna Zych, Menedżer Projektu, PRoto
a.zych@proto.pl | tel: +48 22 378 37 81
Szkolenia dedykowane jako drugi filar oferty Akademii PRoto
Z kolei dla firm/urzędów, które poszukują rozwiązań szkoleniowych dla grup od kilku do kilkudziesięciu pracowników rekomendujemy tak zwane szkolenia zamknięte, czyli rozwiązania dedykowane, wraz z dojazdem eksperta (cała Polska) oraz w dogodnym dla klienta terminie, gdzie program szkolenia dopasowujemy – często tworząc go wspólnie z klientem – do potrzeb szkoleniowych pracowników konkretnej instytucji.
Tematy, w których specjalizujemy się w Akademii PRoto, to: szeroko pojęta komunikacja, PR, social media (Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat, LinkedIn i inne), warsztaty pisania tekstów, webwriting, content marketing, influence marketing, współpraca z blogerami, profesjonalna organizacja eventów, CSR, raportowanie danych niefinansowych, ISO 26 000, prawo autorskie, femvertising w komunikacji skierowanej do kobiet, media relations, wystąpienia publiczne i przed kamerą, komunikacja kryzysowa, komunikacja wewnętrzna, marketing i sponsoring sportu, marketing miast i regionów.