Marki stały się przedmiotem „niewinnych” żartów użytkowników TikToka. Nieprzychylny wielu firmom trend zapoczątkował producent kosmetyków Revlon – pisze prdaily.com.
Zaczęło się od studentki medycyny Sydney Clements. Użytkowniczka TikToka opublikowała wideo, w którym poinformowała, że zgubiła olejek do ust marki Revlon podczas tańca. Producent odpowiedział w komentarzu, oferując przesłanie nowego produktu.
Ten z pozoru miły gest, będący jednocześnie sprytnym chwytem marketingowym, wywołał falę filmów stawiających marki w niekorzystnym świetle. Okazało się bowiem, że Revlon nie przesłał olejku. Clements opublikowała więc kolejne wideo, w którym zwróciła uwagę na niedotrzymanie obietnicy. Film zdobył 9 mln wyświetleń, a inne marki zaczęły oferować jej darmowe produkty. Ostatecznie i Revlon odezwał się do Clements, która otrzymała swój upragniony olejek – czytamy.
@sydneycle hey @Revlon Cosmetics , not cool 😭 #revlon #lipoil #makeup #ghosted ♬ original sound – tayler⸆⸉
Źródło: tiktok.com/sydneycle
Inni użytkownicy zaczęli naśladować Sydney. Zachęceni perspektywą darmowych rzeczy publikowali wideo, twierdząc, że marki nie dotrzymały własnych obietnic. Tym razem były to dużo droższe produkty.
Jedna użytkowniczka twierdziła nawet, że Honda zaoferowała jej nowy samochód po awarii jej auta. Wideo zdobyło miliony wyświetleń, a komentujący bronili kobiety. Na końcu okazało się jednak, że obietnica była fałszywa – to był żart – podaje źródło.
@mcubed hey @Honda, not cool #honda #ghosted #revlon #lipoil This is a joke based of a video by @sydney | MS1🩺 ♬ original sound – tayler⸆⸉
Źródło: tiktok.com/mcubed
Honda w rozmowie z Wall Street Journal przyznała, że jest świadoma istnienia wspomnianego wideo. „Osoba, która je opublikowała, potwierdziła, że materiał miał charakter żartu” – przekazała marka. Słowa te potwierdziła również autorka materiału, Anna Fleming, która wspomniała, że „myślała, że zobaczy to tylko 200 osób”.
Honda nie była jedyną marką dotkniętą trendem. Dla przykładu linia lotnicza JetBlue została oskarżona o niedotrzymanie obietnicy lotu do Włoch – kraju, do którego w ogóle nie lata.
Źródło zauważa, że przypadki te pokazują, jak niebezpieczny może być algorytm. Użytkownicy, którym nie wyświetlił się pierwotny tiktok dotyczący Revlonu, nie mają pełnego kontekstu sytuacji i nie rozumieją, że filmy nagrywane na jego podstawie to tylko żarty, które nie powinny być traktowane poważnie.
Gdy algorytmy zamykają użytkowników w swoich bańkach informacyjnych, zrozumienie sytuacji staje się utrudnione. Klienci zazwyczaj szybko stają po stronie „słabszego” w sporze z dużymi korporacjami, nawet jeśli scenariusz nie ma sensu – jak w przypadku JetBlue i lotów do Włoch.
Prdaily.com podkreśla, że aby zminimalizować szkody, firmy powinny realizować swoje obietnice, śledzić aktualne trendy i wiedzieć, kiedy nie jest konieczne odpowiadanie – nawet jeśli ludzie są bardzo źli. (ao)
Źródło: prdaily.com, The Scoop: TikTok users are claiming brands reneged on promises as ‘jokes’, Allison Carter, 24.11.2025/ Zdjęcie główne: tiktok.com/sydneycle


