.

 

Slogany w kampaniach wyborczych

dodano: 
19.09.2005
komentarzy: 
0

Dobry slogan to ten, który wszyscy znają i powtarzają. Złego nie nauczy się nawet najlepszy aktor” - pisze Bogusław Feliszek w Nowej Trybunie Opolskiej, komentując hasła i slogany z obecnej kampanii parlamentarnej. Od hasła wyborczego zależy w dużej mierze sukces wyborczy. Dobry slogan powinien budzić pozytywne emocje i skojarzenia, zachęcać do działania, odpowiadać wizerunkowi oraz działaniom danej osoby. Dobrze, jeśli hasło jest łatwe do zapamiętania oraz ma nie więcej niż 7 słów.
Jak kandydaci rywalizujący w obecnej kampanii wyborczej radzą sobie z tymi wymaganiami? Według autora artykułu sytuacja nie wygląda najlepiej. Kandydaci w swoich hasłach, odwołują się do społecznie cenionych wartości, takich jak: uczciwość, wiarygodność, kompetencja i doświadczenie. Często jednak popełniają błędy. Wśród najczęściej popełnianych, autor artykułu wymienia: pustosłowie, nadmiar, niejasność, powtarzanie utartych schematów lub enigmatyczną kreatywność dodając, że za te błędy płaci się marnymi rezultatami wyborczymi. Wiesław Gałązka, cytowany przez Feliszkę, współautor książki o prowadzeniu kampanii wyborczych, mówi o postępującej banalizacji haseł wyborczych. Dlatego proponuje, by każdy kandydat zapamiętał, że nie istnieje uniwersalny i zawsze skuteczny slogan wyborczy. Przytacza również słowa doświadczonego specjalisty od public relations: „jeżeli slogan brzmi zbyt dobrze, żeby był prawdziwy, najprawdopodobniej taki nie jest”.

Źródło:

Nowa Trybuna Opolska, Slogan jak wiatr, Bogusław Feliszek, 17.09.2005, s. 1
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin