czwartek, 15 maja, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataSpotify kładzie większy nacisk na podcasty wideo. Chce rywalizować z YouTube’em?

Spotify kładzie większy nacisk na podcasty wideo. Chce rywalizować z YouTube’em?

Spotify, do tej pory znane głównie jako aplikacja muzyczna, zaczęło kłaść większy nacisk na podcasty wideo. Od jakiegoś czasu twórcy otrzymują wynagrodzenie za wyświetlenia filmów dołączonych do materiałów audio. Według platformy, rozwiązanie to ma zapewnić podcasterom nowy sposób monetyzacji treści, a także przyciągnąć zarówno twórców, jak i odbiorców z YouTube’a, który obecnie dominuje w dziedzinie podcastów wideo – przekazuje mashable.com. Jak podaje źródło, w 2025 roku Spotify wypłaciło podcasterom już ponad 100 mln dol.

Nowy Program Partnerski Spotify został ogłoszony po raz pierwszy w listopadzie 2024 roku, kiedy to aplikacja obiecała twórcom wypłacanie „wynagrodzenia opartego na zaangażowaniu odbiorców” z reklam i subskrypcji premium. Jednocześnie platforma ujawniła także, że niektórzy subskrybenci będą mieli możliwość oglądania treści wideo „bez przerw na reklamy” – czytamy.

Jak donosi źródło, wiadomo już, o ile więcej zarabiają popularni podcasterzy na Spotify. Zgodnie z danymi z komunikatu prasowego platformy, „łączne zarobki uczestniczących twórców wzrosły o 23 proc. miesiąc do miesiąca od stycznia do lutego i o 29 proc. miesiąc do miesiąca od lutego do marca”.

„Ostatecznie Spotify dąży do zbudowania zrównoważonego ekosystemu, w którym twórcy mogą się rozwijać. Ta wypłata w wysokości 100 mln dol. to tylko jeden krok na tej drodze. Będziemy nadal inwestować w nowe narzędzia, zasoby i programy wspierające twórców we wszystkich formatach i z entuzjazmem patrzymy w przyszłość podcastów na Spotify” – przekazała aplikacja, cytowana przez źródło.

Źródło zauważa, że decyzja Spotify o wypłacaniu twórcom pieniędzy za wyświetlenia wideo ma sens. Coraz więcej osób bardziej interesuje się bowiem oglądaniem podcastów niż ich słuchaniem, co sprawia, że wielu użytkowników Spotify przenosi się na YouTube’a. Z danych Edison Podcast Metrics wynika, że słuchacze podcastów, którzy korzystają z tej formy przynajmniej raz w tygodniu, częściej oglądają je na YouTubie (31 proc.) niż słuchają na Spotify (27 proc.). (ao)

Źródło: mashable.com, Spotify takes on YouTube by paying podcasters for video views, Christianna Silva, 28.04.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj