Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Ministerstwo Infrastruktury i KRBRD z kampanią na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego. ministerstwo infrastruktury i krajowa rada bezpieczeństwa ruchu drogowego (krbrd) wystartowały z kampanią edukacyjno-informacyjną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. „pomyśl przed! idź, jedź, prowadź bezpiecznie!” – to hasło inicjatywy, której celem jest nie tylko edukacja, lecz także wzbudzenie refleksji oraz zmiana postaw i zachowań użytkowników dróg. na kampanię składa się pięć filmów, które poruszają realne problemy i zagrożenia, jakie mogą spotkać wszystkich uczestników ruchu drogowego – kierowców, pieszych oraz rowerzystów. każdy z opublikowanych materiałów dotyczy innego uczestnika oraz najczęstszych błędów popełnianych w ruchu drogowym. spoty skupiają się m.in. na:. • kierowcach – w przypadku których ryzykowne zachowania wynikają najczęściej z ignorowania znaku stop czy sygnalizacji świetlnej oraz zdarzają się najczęściej na przejazdach drogowo-kolejowych;. • pieszych – których uświadomić należy, że bezpieczeństwo na drodze jest zależne zarówno od kierowców, jak i od nich samych – zależy ono bowiem od wzajemnego szacunku i znajomości przepisów;. • rowerzystach – którzy często zapominają o obowiązkowym wyposażeniu roweru i zróżnicowanych zasadach poruszania się po drogach rowerowych, poboczach, jezdni oraz chodnikach, a także o tym, że rowerzysta nie powinien przejeżdżać przez przejście dla pieszych – to jeden z najczęściej łamanych i ignorowanych przepisów;. • rozproszeniu uwagi – poprzez korzystanie z telefonu, pisanie wiadomości tekstowych czy prowadzeniu rozmów bez zestawu słuchawkowego lub głośnomówiącego. „te animacje to nie suche instrukcje, a krótkie historie z naszego codziennego życia, którymi chcemy skłonić wszystkich uczestników ruchu drogowego do zastanowienia się i refleksji nad własnymi decyzjami” – wyjaśnia wiceminister infrastruktury stanisław bukowiec. „chcemy mówić o błędach, ale nie grozić palcem, tylko obrazem, emocjami i możliwymi skutkami pochopnych decyzji zwracać uwagę na ważny problem, jakim jest wspólne bezpieczeństwo w ruchu drogowym” – dodaje. kampania jest realizowana w mediach społecznościowych oraz w kanałach na youtubie krajowej rady bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ministerstwa infrastruktury, a także za pośrednictwem profili innych instytucji oraz partnerów będących członkami krbrd i współpracujących z radą (np. wojewódzkie rady bezpieczeństwa ruchu drogowego). (kn). zdjęcie główne: krbrd.gov.pl.
Ministerstwo Infrastruktury i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (KRBRD) wystartowały z kampanią edukacyjno-informacyjną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. „Pomyśl przed! Idź, jedź, prowadź bezpiecznie!” – to hasło inicjatywy, której celem jest nie tylko edukacja, lecz także wzbudzenie refleksji oraz zmiana postaw i zachowań użytkowników dróg.
Na kampanię składa się pięć filmów, które poruszają realne problemy i zagrożenia, jakie mogą spotkać wszystkich uczestników ruchu drogowego – kierowców, pieszych oraz rowerzystów. Każdy z opublikowanych materiałów dotyczy innego uczestnika oraz najczęstszych błędów popełnianych w ruchu drogowym. Spoty skupiają się m.in. na:
• kierowcach – w przypadku których ryzykowne zachowania wynikają najczęściej z ignorowania znaku STOP czy sygnalizacji świetlnej oraz zdarzają się najczęściej na przejazdach drogowo-kolejowych;
• pieszych – których uświadomić należy, że bezpieczeństwo na drodze jest zależne zarówno od kierowców, jak i od nich samych – zależy ono bowiem od wzajemnego szacunku i znajomości przepisów;
• rowerzystach – którzy często zapominają o obowiązkowym wyposażeniu roweru i zróżnicowanych zasadach poruszania się po drogach rowerowych, poboczach, jezdni oraz chodnikach, a także o tym, że rowerzysta nie powinien przejeżdżać przez przejście dla pieszych – to jeden z najczęściej łamanych i ignorowanych przepisów;
• rozproszeniu uwagi – poprzez korzystanie z telefonu, pisanie wiadomości tekstowych czy prowadzeniu rozmów bez zestawu słuchawkowego lub głośnomówiącego.
„Te animacje to nie suche instrukcje, a krótkie historie z naszego codziennego życia, którymi chcemy skłonić wszystkich uczestników ruchu drogowego do zastanowienia się i refleksji nad własnymi decyzjami” – wyjaśnia wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec. „Chcemy mówić o błędach, ale nie grozić palcem, tylko obrazem, emocjami i możliwymi skutkami pochopnych decyzji zwracać uwagę na ważny problem, jakim jest wspólne bezpieczeństwo w ruchu drogowym” – dodaje.
Kampania jest realizowana w mediach społecznościowych oraz w kanałach na YouTubie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Ministerstwa Infrastruktury, a także za pośrednictwem profili innych instytucji oraz partnerów będących członkami KRBRD i współpracujących z Radą (np. Wojewódzkie Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego). (kn)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Ministerstwo Infrastruktury i KRBRD z kampanią na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego. ministerstwo infrastruktury i krajowa rada bezpieczeństwa ruchu drogowego (krbrd) wystartowały z kampanią edukacyjno-informacyjną z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. „pomyśl przed! idź, jedź, prowadź bezpiecznie!” – to hasło inicjatywy, której celem jest nie tylko edukacja, lecz także wzbudzenie refleksji oraz zmiana postaw i zachowań użytkowników dróg. na kampanię składa się pięć filmów, które poruszają realne problemy i zagrożenia, jakie mogą spotkać wszystkich uczestników ruchu drogowego – kierowców, pieszych oraz rowerzystów. każdy z opublikowanych materiałów dotyczy innego uczestnika oraz najczęstszych błędów popełnianych w ruchu drogowym. spoty skupiają się m.in. na:. • kierowcach – w przypadku których ryzykowne zachowania wynikają najczęściej z ignorowania znaku stop czy sygnalizacji świetlnej oraz zdarzają się najczęściej na przejazdach drogowo-kolejowych;. • pieszych – których uświadomić należy, że bezpieczeństwo na drodze jest zależne zarówno od kierowców, jak i od nich samych – zależy ono bowiem od wzajemnego szacunku i znajomości przepisów;. • rowerzystach – którzy często zapominają o obowiązkowym wyposażeniu roweru i zróżnicowanych zasadach poruszania się po drogach rowerowych, poboczach, jezdni oraz chodnikach, a także o tym, że rowerzysta nie powinien przejeżdżać przez przejście dla pieszych – to jeden z najczęściej łamanych i ignorowanych przepisów;. • rozproszeniu uwagi – poprzez korzystanie z telefonu, pisanie wiadomości tekstowych czy prowadzeniu rozmów bez zestawu słuchawkowego lub głośnomówiącego. „te animacje to nie suche instrukcje, a krótkie historie z naszego codziennego życia, którymi chcemy skłonić wszystkich uczestników ruchu drogowego do zastanowienia się i refleksji nad własnymi decyzjami” – wyjaśnia wiceminister infrastruktury stanisław bukowiec. „chcemy mówić o błędach, ale nie grozić palcem, tylko obrazem, emocjami i możliwymi skutkami pochopnych decyzji zwracać uwagę na ważny problem, jakim jest wspólne bezpieczeństwo w ruchu drogowym” – dodaje. kampania jest realizowana w mediach społecznościowych oraz w kanałach na youtubie krajowej rady bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ministerstwa infrastruktury, a także za pośrednictwem profili innych instytucji oraz partnerów będących członkami krbrd i współpracujących z radą (np. wojewódzkie rady bezpieczeństwa ruchu drogowego). (kn). zdjęcie główne: krbrd.gov.pl.