W lipcu 2025 roku rozpoczęła się kampania informacyjno-edukacyjna poświęcona uciążliwym zachowaniom pasażerów samolotów „Włącz tryb pasażera z klasą”. Akcja ma zasięg ogólnopolski.
Reklamy pojawią się na lotniskach, a materiały informacyjne zostaną umieszczone w mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych. Organizatorzy planują także działania edukacyjne. Celem kampanii jest podniesienie świadomości pasażerów na temat konsekwencji niewłaściwych zachowań, promowanie życzliwości i odpowiedzialności oraz ograniczenie liczby incydentów zakłócających lot.

Za kampanię odpowiadają Urząd Lotnictwa Cywilnego we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury, Polską Agencją Żeglugi Powietrznej, Związkiem Regionalnych Portów Lotniczych, Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, Enter Air, Polskimi Portami Lotniczymi, Strażą Graniczną oraz Uniwersytetem Wrocławskim.
Organizatorzy informują, że przyczyną powstania kampanii jest „niepokojący wzrost incydentów na lotniskach i pokładach samolotów, spowodowanych przez niezdyscyplinowanych pasażerów”. Mowa m.in. o nieodpowiedzialnych żartach o posiadaniu materiałów wybuchowych, nadmiernym spożyciu alkoholu, niewykonywaniu poleceń załogi czy przemocy (fizycznej i słownej) wobec współpasażerów i członków załogi. (ko)


