.

„Święta wśród ludzi, nie wśród mebli”. IKEA startuje z nową akcją społeczną

dodano: 
12.12.2019
komentarzy: 
0

10 grudnia 2019 roku wystartowała kampania społeczna „Święta wśród ludzi, nie wśród mebli” organizowana przez firmę IKEA wraz ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich oraz Federacją Polskich Banków Żywności. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem samotności wśród seniorów. IKEA chce przekonać Polaków, że w Święta ważniejsza od mebli i dekoracji jest obecność drugiej osoby.

„Zaprosiliśmy do współpracy dwie wyjątkowe organizacje, ponieważ są ekspertami we wsparciu potrzebujących. Nasze wspólne działania mogą pomóc samotnym seniorom, nie tylko w te Święta, pozostawać w bliskości, wśród ludzi” – mówi Katarzyna Broniarek, dyrektorka ds. komunikacji, IKEA Retail w Polsce.

Jak czytamy w informacji prasowej, w Polsce żyje około 280 tys. osamotnionych ludzi po 80 roku życia. Jedna na dziesięć takich osób nie jest odwiedzana w domu, a jedna z 20 nigdy z niego nie wychodzi – ich codziennymi towarzyszami są meble. Aby wspierać takich seniorów, w ramach kampanii powstała specjalna platforma swietawsrodludzi.onet.pl, na której każdy może przekazywać datki dla Stowarzyszenia i Federacji, partnerów akcji. Wolontariusze Stowarzyszenia mali bracia Ubogich co roku przygotowują wigilijne kolacje dla samotnych starszych osób, a Federacja Polskich Banków Żywności po raz 23 organizuje świąteczną zbiórkę jedzenia, które trafi do potrzebujących.

W ramach akcji powstał także spot, w którym narrację o meblach wykorzystano do pokazania, że czasem to właśnie one są jedynymi towarzyszami świąt. Główną bohaterką filmu jest Pani Zofia, która tak jak wielu seniorów, spędza wigilię w pojedynkę. W tym roku odwiedza ją jednak wolontariusz.

W działania promocyjne zaangażowano również influencerów – Olę Żuraw, Billie Sparrow, 10 minut spokoju, Ekskluzywnego Menela i Szparagi. Wzięli oni udział w sesji zdjęciowej promującej kampanię, a w swoich mediach społecznościowych zachęcają do pomagania osobom starszym.

Za kreację, strategię i koncept kreatywny kampanii odpowiada Przestrzeń. Agencja przygotowała też działania w digitalu oraz w mediach społecznościowych. Produkcją treści wideo zajął się dom produkcyjny Sputnik. Aktywacje z influencerami prowadzone są przez Hash.fm. Za komunikację PR odpowiada Garden of Words. Planowanie i zakup mediów do kampanii w całości koordynuje dom mediowy Wavemaker. (ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin