.

 

SWPS w Mam talent, czyli jak przekuć sukces uczestników w swój własny

dodano: 
05.11.2013
komentarzy: 
1

Udział nauczycieli akademickich w znanym show w ramach promowania uczelni wyższej? Na takie budowanie marki zdecydowało się SWPS, którego eksperci pomagali uczestnikom poradzić sobie w stresującej sytuacji, jaką jest występ w „Mam talent”. Dobra inwestycja? „Mamy tu spójność, wiarygodność, eksperckość i dopasowanie” – ocenia Maciej Szaroleta, brand practice director w Hill+Knowlton Strategies.

„Jeżeli nie dziwi nas fakt, że w odpowiedzi na potrzeby rynku uczelnie coraz częściej otwierają nowe programy studiów przygotowane we współpracy ze środowiskiem biznesowym, nie powinniśmy być zaskoczeni informacją, że któraś z nich zdecydowała się na placement ekspercki w telewizyjnym talent show” – stwierdziła Zyta Machnicka, konsultant ds. marki pracodawcy. Czy taka forma promowania jest lepsza niż reklama? Zdaniem Machnickiej jest to dobra alternatywa, która w skuteczny i zrozumiały sposób może dostrzec do danej grupy odbiorców. Jej zdaniem może to stanowić część trafnej strategii komunikacyjnej, gdyż oceniając uczelnie bierzemy pod uwagę działalność badawczą, kadrę oraz jakość nauczania, a wszystkie te elementy są pokazywane w tracie współpracy ze stacja telewizyjną.

„Wyniki badań dotyczących product placement wytyczają granicę pomiędzy skuteczną obecnością marki a wywalaniem pieniędzy w błoto: zapamiętujemy tylko te marki, które są ważne dla fabuły programu czy filmu” – stwierdza Szaroleta. Takimi celnymi strzałami były m.in. Ray Bany Toma Cruise’a w „Top Gun” czy Aston Martin Jamesa Bonda. A czy jest tak samo w przypadku specjalistów z SWPS-u? Dla Szarolety pracownicy uczelni „pełnią kluczową rolę w programie – opiekują się głównymi bohaterami w chyba najbardziej stresującym momencie ich życia. Udowadniają, że znają się na swojej robocie, a więc wzmacniają swoją wartość w oczach przyszłych studentów. Mało tego, ich obecność skojarzona zostaje z aspiracjami, ambicjami i wolą zwycięstwa”. A do tego grupa docelowa została trafnie dobrana.

Zadaniem ekspertów z SWPS-u w programie jest wspieranie rozwoju, pomoc w walce ze stresem oraz rozwijanie umiejętności językowych. Podjęli się tego m.in. dr Ewa Jarczewska-Gerc, psycholog motywacji i wytrwałości w działaniu, dr Anna Braniecka, psycholog pozytywny, dr Beata Kozak, psycholog rozwoju osobistego, Rafał Uzar filolog angielski oraz Aleksandra Pogorzelska, psycholog sportu. (kg)

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
05.11.2013
16:58:15
Kacha'S.
(05.11.2013 16:58:15)
Santorskiemu "Big Brother" pomógł tylko w sprzedaży książek, autorytet i "eksperckość" było trzeba odbudowywać. Superniania - im dłużej w mediach, tym mniejszym zaufaniem i wiarygodnością się cieszy.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin