niedziela, 6 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościSWPS w Mam talent, czyli jak przekuć sukces uczestników w swój własny

SWPS w Mam talent, czyli jak przekuć sukces uczestników w swój własny

Udział nauczycieli akademickich w znanym show w ramach promowania uczelni wyższej? Na takie budowanie marki zdecydowało się SWPS, którego eksperci pomagali uczestnikom poradzić sobie w stresującej sytuacji, jaką jest występ w „Mam talent”. Dobra inwestycja? „Mamy tu spójność, wiarygodność, eksperckość i dopasowanie” – ocenia Maciej Szaroleta, brand practice director w Hill+Knowlton Strategies.

„Jeżeli nie dziwi nas fakt, że w odpowiedzi na potrzeby rynku uczelnie coraz częściej otwierają nowe programy studiów przygotowane we współpracy ze środowiskiem biznesowym, nie powinniśmy być zaskoczeni informacją, że któraś z nich zdecydowała się na placement ekspercki w telewizyjnym talent show” – stwierdziła Zyta Machnicka, konsultant ds. marki pracodawcy. Czy taka forma promowania jest lepsza niż reklama? Zdaniem Machnickiej jest to dobra alternatywa, która w skuteczny i zrozumiały sposób może dostrzec do danej grupy odbiorców. Jej zdaniem może to stanowić część trafnej strategii komunikacyjnej, gdyż oceniając uczelnie bierzemy pod uwagę działalność badawczą, kadrę oraz jakość nauczania, a wszystkie te elementy są pokazywane w tracie współpracy ze stacja telewizyjną.

„Wyniki badań dotyczących product placement wytyczają granicę pomiędzy skuteczną obecnością marki a wywalaniem pieniędzy w błoto: zapamiętujemy tylko te marki, które są ważne dla fabuły programu czy filmu” – stwierdza Szaroleta. Takimi celnymi strzałami były m.in. Ray Bany Toma Cruise’a w „Top Gun” czy Aston Martin Jamesa Bonda. A czy jest tak samo w przypadku specjalistów z SWPS-u? Dla Szarolety pracownicy uczelni „pełnią kluczową rolę w programie – opiekują się głównymi bohaterami w chyba najbardziej stresującym momencie ich życia. Udowadniają, że znają się na swojej robocie, a więc wzmacniają swoją wartość w oczach przyszłych studentów. Mało tego, ich obecność skojarzona zostaje z aspiracjami, ambicjami i wolą zwycięstwa”. A do tego grupa docelowa została trafnie dobrana.

Zadaniem ekspertów z SWPS-u w programie jest wspieranie rozwoju, pomoc w walce ze stresem oraz rozwijanie umiejętności językowych. Podjęli się tego m.in. dr Ewa Jarczewska-Gerc, psycholog motywacji i wytrwałości w działaniu, dr Anna Braniecka, psycholog pozytywny, dr Beata Kozak, psycholog rozwoju osobistego, Rafał Uzar filolog angielski oraz Aleksandra Pogorzelska, psycholog sportu. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj