Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego 2025/2026 ruszyła kampania „Aktywna Szkoła”. Do aktywności fizycznej w spotach zachęcają przedstawiciele świata sportu, m.in. Tymoteusz Puchacz, Sławomir Szmal, Szymon Marciniak czy Wiktoria Gajosz.
Projekt sportowo-społeczny „Aktywna Szkoła” ma na celu propagowanie aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży oraz budowanie w nich nawyków, które w ujęciu długoterminowym przyczynią się do zdrowia w społeczeństwie. Do realizacji projektu wykorzystywane są elementy przyszkolnej i samorządowej infrastruktury sportowej, takie jak orliki czy hale sportowe, a także angażowani są trenerzy i animatorzy. Kooperacja tych dwóch elementów ma przynieść organizację lokalnych wydarzeń sportowych na terenie całej Polski.
W zeszłym roku w programie „Z Orlika na Stadion” wzięło udział ponad 42 tys. osób w 5,5 tys. drużyn. Po ubiegłorocznym sukcesie akcji do projektu dołączają kolejne dwie inicjatywy – „Ręczna na Orliku” oraz „Lekkoatletyka z Orlika”. Zgłoszenia do sekcji piłki ręcznej już się zakończyły, a do lekkoatletyki mają ruszyć jeszcze we wrześniu. Rozgrywki piłkarskie rozpoczęły się wraz z początkiem roku szkolnego.
Do kampanii zaangażowano przedstawicieli świata sportu, którzy różnią się wiekiem, płcią oraz dyscypliną. Wśród osobowości piłkarskich znaleźli się Tymoteusz Puchacz – piłkarz reprezentacji Polski, Szymon Marciniak – międzynarodowy sędzia, oraz Natalia Patalon – selekcjonerka kobiecej kadry. Z piłką ręczną związani są Sławomir Szmal – wielokrotny medalista Mistrzostw Świata, oraz Aleksandra Rosiak – reprezentantka Biało-Czerwonych. Przedstawicielami lekkoatletyki zostali Piotr Lisek – tyczkarz, oraz Wiktoria Gajosz – sprinterka.

Dla uczestników akcji „Aktywna Szkoła” przewidziane są nagrody. Poza pucharami, kartami podarunkowymi oraz sprzętem sportowym, na najlepszych wśród piłkarskich zmagań czeka udział w wielkim finale na stadionie PGE Narodowym w Warszawie, a także wyjazd na zgrupowanie w Barcelonie. Tam z pomocą trenerów będą rozwijać swoje piłkarskie umiejętności.
W ramach kampanii przygotowano cztery spoty promujące – jeden ogólny oraz trzy związane z poszczególnymi inicjatywami sportowymi. Emitowane są od 10 września 2025 w telewizji, internecie oraz mediach społecznościowych. Dodatkowa kampania jest rozpowszechniana także w prasie oraz radiu. Studio produkcyjne Stor9 odpowiada za koncept kreatywny, dobór ambasadorów, produkcję spotów telewizyjnych oraz filmów digitalowych. Agencja SEC Newgate CEE zajęła się działaniami komunikacyjnymi.
Turnieje sportowe organizuje Fundacja Orły Sportu w ramach projektu „Aktywna Szkoła”, który finansuje Ministerstwo Sportu i Turystyki. Partnerem strategicznym akcji został Orlen, a sponsorem głównym turnieju „Z Orlika na Stadion” jest PZU. (km)


