Rusza akcja „Głosy ludzkości” – nowa międzynarodowa kampania Unii Europejskiej, mająca przybliżać tematykę pomocy humanitarnej.
Jak informują organizatorzy, kampania, która rozpoczęła się na początku września 2025, ma być prezentowana w dziesięciu krajach Unii Europejskiej: w Czechach, Grecji, Bułgarii, Chorwacji, Hiszpanii, we Włoszech, Francji, w Polsce oraz na Litwie i Węgrzech. W każdym z tych państw będzie dostosowywana do lokalnych kanałów komunikacji. Kampania wykorzystuje emisję filmów dokumentalnych, media społecznościowe oraz współprace z influencerami – w Polsce będzie to m.in. Doktor z TikToka. Dodatkowo UE uruchomiła inicjatywę Protect Aid Workers, zapewniającą pomoc prawną i finansową pracownikom humanitarnym poszkodowanym w wyniku ataków lub incydentów.
„Głosy Ludzkości” opowiadają o codzienności trzech pracowników humanitarnych wspieranych przez Unię – w Gazie, Ukrainie oraz w obozie dla uchodźców z Sudanu w Ugandzie.
„Dzięki tej kampanii chcemy zwrócić uwagę na zasady, które kierują pomocą humanitarną UE. To nie są abstrakcyjne wartości – one chronią życie, umożliwiają działanie i gwarantują, że pomoc trafia do tych, którzy najbardziej jej potrzebują”– podsumował Zacharias Giakoumis, szef działu komunikacji w departamencie ds. pomocy humanitarnej Unii Europejskiej. (ko)





