Francuski dom mody Louis Vuitton pozwał producenta likierów Licores do Vale. Luksusowej marce nie spodobało się logo portugalskiej firmy, które miało zbyt mocno przypominać słynny znak LV – podaje rmf24.pl.
Louis Vuitton złożyło pozew do sądu ds. własności intelektualnej, zarzucając Licores do Vale „pasożytnicze wykorzystanie prestiżu marki i tworzenie nieuczciwej konkurencji przy użyciu identycznego lub podobnego symbolu”. Chodzi oczywiście o logo, które – według francuskiego domu mody – jest uderzająco podobne do słynnego znaku LV – dowiadujemy się.
Zgodnie z dokumentami sądowymi, Licores do Vale ma posługiwać się symbolem składającym się z liter L i V, przy czym druga z nich została odwrócona. To ten zabieg graficzny miał wzbudzić niepokój Louis Vuitton – czytamy.
Jak podaje źródło, spór zyskał rozgłos za sprawą publikacji dziennika „Jornal de Notícias”, który opisał szczegóły konfliktu obu marek.
Licores do Vale jest niewielką firmą z Monção, którą prowadzi początkujący przedsiębiorca André Ferreira. Jak poinformował, logo marki miało zostać stworzone w domowych warunkach, a projekt był efektem wspólnej pracy Ferreiry z dziewczyną. Zgodnie z założeniem L miało oznaczać likiery, a V – z portugalskiego – dolinę. Druga z liter została odwrócona do góry nogami, dzięki czemu miała posłużyć jako symbol gór otaczających parafię Longos Vales, gdzie mieszka Ferreira – czytamy.
A Louis Vuitton processa a Licores do Vale (Monção) por alegada semelhança no logótipo. Um pequeno produtor português vs. um gigante do luxo. O caso está em suspenso!#LouisVuitton #LicoresDoVale #Monção #Logótipo #DisputaLegal #Luxo #Portugal #Justiça pic.twitter.com/Km8G5mFbdd
— FUTURO COMPOSTO (@futurocomposto) June 5, 2025
Źródło: x.com/futurocomposto
Przedsiębiorca nie zgadza się z zarzutami Louis Vuitton. Ferreira zapewnił, że nie miał zamiaru wykorzystywać prestiżu marki. Mimo to francuski dom mody nie zamierza rezygnować z obrony swojego logo. Marka od lat znana jest z zaciętej walki o ochronę własności intelektualnej – pisze źródło. (ao)
Źródło: rmf24.pl, Wielki koncern na wojennej ścieżce z małą firmą. Poszło o dwie litery, Karolina Wasyl, 28.06.2025


