Freenow, europejska aplikacja taxi oferująca szeroki zakres mobilności miejskiej, ogłosiła pierwszą od 2019 roku aktualizację identyfikacji wizualnej. Celem zmian ma być stworzenie jeszcze bardziej płynnego i przyjaznego doświadczenia dla milionów pasażerów i kierowców w ponad 180 miastach Europy.
Zmiany wprowadzono w logotypie, kolorystyce i ogólnej identyfikacji wizualnej marki. W momencie przejęcia Freenow przez globalną platformę mobilności Lyft w lipcu 2025 roku do logotypu dodano dopisek „by Lyft”, a teraz zaktualizowano także pozostałe elementy komunikacji wizualnej. Jak podkreśla firma, ma to jeszcze wyraźniej podkreślić rozwój usług i wartość marki. Modyfikacje mają odzwierciedlać zaangażowanie Freenow w budowę głębszej więzi ze społecznością platformy.
Dotychczasowe logo i ikony Freenow zostały dopracowane i unowocześnione za pomocą geometrii i małych liter. Ikona miała stać się wizualną opowieścią o związku marki z siecią dróg w mieście i symbolem płynnej podróży z punktu A do punktu B. Odświeżono także paletę kolorów. Zachowano czerwień jako barwę charakterystyczną dla Freenow, ale w bardziej stonowanym odcieniu.

Nowe logo

Poprzednie logo
Nowe ilustracje mają podkreślać bliskość marki ze społecznością i odzwierciedlać jej wizję, która skoncentrowana jest na użytkownikach. Ton komunikacji został zmodyfikowany tak, aby wzmocnić zaufanie do Freenow oraz podkreślić jego zaangażowanie w usługi taksówkarskie dzięki jasnym przekazom, trosce i doświadczeniu.
Nad zmianami w identyfikacji marki pracował wewnętrzny dział Brand i Design Freenow, przy wsparciu podmiotów zewnętrznych: berlińskiej agencji Shuka, która odpowiadała za logotyp, ikonę i koncepcję marki, oraz artystki Lany Dudarenko, która stworzyła lifestyle’owe ilustracje.
Odświeżona identyfikacja wizualna będzie wprowadzana w ciągu roku w różnych kanałach komunikacji i punktach styku z użytkownikami – od aplikacji i strony internetowej, przez materiały kampanii marketingowych, po branding na taksówkach. (ao)


