Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (WOPR) we współpracy z Lidl Polska rusza z ogólnopolską kampanią społeczną promowaną hasłem „Akcja BoJa”. Inicjatywa ma na celu zmianę myślenia o bezpieczeństwie nad wodą i pokazanie, że bojka asekuracyjna nie jest oznaką braku umiejętności, a wyrazem odpowiedzialności, świadomości i troski o własne życie.
Kampania ma promować bezpieczne pływanie i odpowiedzialny wypoczynek nad wodą – szczególnie w miejscach niestrzeżonych, takich jak dzikie kąpieliska czy małe zbiorniki wodne. Jej głównym symbolem jest bojka asekuracyjna, która staje się „głosem” profilaktyki. Postać przewodnia – Bojek – przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa nad wodą, w tym wykorzystaniu sprzętu asekuracyjnego, właściwej ocenie swoich umiejętności i możliwości, nieskakaniu do wody czy odpowiedzialnym korzystaniu ze sprzętu pływającego.
Organizatorzy akcji za jej pomocą chcą dotrzeć do jak najszerszego grona osób z jasnym przekazem – bezpieczeństwo nad wodą nie jest przypadkiem. Partner strategiczny kampanii – Lidl Polska – umożliwia mówienie o tym głośno i na szeroką skalę. Firma wspiera realizację inicjatywy na poziomie organizacyjnym, komunikacyjnym i logistycznym.
„Edukacja, profilaktyka i odpowiedzialność to wartości, które łączą Lidl Polska i WOPR. Wspólnie chcemy pokazać, że bezpieczeństwo to podstawa udanego wypoczynku nad wodą. Z tą myślą rozwijamy naszą wakacyjną ofertę produktową dla całych rodzin – już wkrótce każdy miłośnik sportów wodnych będzie mógł zaopatrzyć się w bojkę asekuracyjną w sklepach Lidl w całej Polsce” – komentuje Wojciech Grohn, członek zarządu ds. zakupów w Lidl Polska.
W ramach kampanii „Akcja BoJa” zaplanowano m.in. lokalne wydarzenia edukacyjne z pokazami ratowniczymi i nauką pierwszej pomocy, spoty wideo i filmiki instruktażowe, dystrybucję materiałów profilaktycznych, a także konkursy i aktywności angażujące lokalne społeczności.
Lidl Polska został również partnerem zawodów dla ratowników wodnych. Sieć sklepów wesprze organizację 58. Letnich Mistrzostw Polski w Ratownictwie Wodnym (24-25.05, Poznań), Mistrzostw Polski w Ratownictwie Morskim (12-13.07, Świnoujście) oraz European Lifesaving Championships (24-27.08, Szczecin i 29.08 – 01.09 Międzyzdroje).
Ambasadorami inicjatywy zostali Monika Bruzda, ratowniczka wodna i absolwentka AWF w Gdańsku, oraz Kacper Majchrzak, pływak olimpijki, rekordzista i reprezentant Polski.
Akcja potrwa do końca sezonu letniego 2025 roku. Swoim zasięgiem ma objąć całą Polskę. (ao)