Meta podczas Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2025 ogłosiła wprowadzenie nowych rozwiązań z zakresu generatywnej sztucznej inteligencji, które zostały zaprojektowane z myślą o agencjach i reklamodawcach. Ma to poprawić skuteczność kampanii reklamowych, a także wspierać wzrost biznesowy.
Meta podaje, że dzięki kampaniom sprzedażowym tworzonym w ramach narzędzia Advantage+ reklamodawcy notują wzrost zwrotu z wydatków na przekazy promocyjne średnio o 22 proc. Co więcej, funkcje oparte na AI, takie jak system GEM, poprawiają konwersje reklam nawet o 5 proc. Firma postanowiła dodać kolejne opcje Advantage+, które mają pomóc w zwiększeniu zarówno skuteczności przekazów, jak i ich skali.
Reklamodawcy i agencje od teraz mają możliwość stworzenia spójnego brandingu i spersonalizowanych kreacji dzięki nowym funkcjom generowania tekstu i obrazów, które będą zgodne z marką. Mogą oni z łatwością połączyć logo, kolory, fonty, ton komunikacji, styl wizualny oraz rozbudowane opcje personalizacji w jednolity przekaz kreatywny.
Rozwiązanie to opiera się na wykorzystaniu istniejących zasobów, takich jak treści ze strony internetowej, poprzednie reklamy czy dane produktowe z platform zintegrowanych, dzięki którym możliwe jest zapewnienie spójności „we wszystkich punktach styku”.
Meta ma w planach ulepszyć opcję generowania wideo. Obecnie testowana funkcja ma pozwolić reklamodawcom i agencjom na przekształcanie obrazów w dynamiczne, wieloscenowe filmy z tekstem, muzyką i różnymi efektami. Innym sprawdzanym rozwiązaniem jest Video Highlights, czyli opcja która ma umożliwiać użytkownikom szybsze zrozumienie przekazów zawartych w reklamach przez zaprezentowanie ich kluczowych momentów w formie krótkich haseł i miniaturek wygenerowanych przez AI.
Jak informuje firma, tworzenie znaczących i osobistych relacji z klientami jest głównym założeniem rozwiązań Mety. Nowe opcje mają pomóc w zwiększeniu produktywności i dostarczaniu bogatszych i bardziej angażujących doświadczeń konsumenckich.
Wiosną 2025 roku Meta zaprezentowała swoją wizję, w której każda firma będzie dysponować Business AI – wirtualnym doradcą, z którym klienci mogą się skontaktować, aby uzyskać szybkie wsparcie i rekomendacje produktowe. Firma zamierza kontynuować testowanie opcji w Messengerze i WhatsAppie, a także w reklamach na Instagramie i Facebooku, gdzie można rozpocząć rozmowę z agentem bezpośrednio z przekazu promocyjnego i zadawać pytania bez konieczności opuszczania aplikacji.
Obecnie Meta testuje Business AI w różnych formatach reklam, m.in. tych w relacjach na Instagramie czy w rolkach na Facebooku. Platforma planuje rozszerzyć sprawdzanie opcji, udostępniając ją większej liczbie firm e-commerce.
Meta sprawdza również możliwość dodania funkcji głosowej do agenta AI, aby usprawnić uzyskiwanie przez klientów informacji o produktach oraz finalizowanie zakupów. Wybrane firmy będą mogły wybrać opcję „Naciśnij, aby porozmawiać”, która uruchomi Business AI bezpośrednio w przeglądarce aplikacji.
Co więcej, Meta testuje personalizowane naklejki CTA dla reklam. Funkcja Creative Sticker ma umożliwić tworzenie specjalnych naklejek z grafikami, hasłami, ikonami czy przyciskami typu „Kup teraz” lub „Dowiedz się więcej”. Firma rozpoczęła testy w relacjach i rolkach na Facebooku wśród wybranej grupy reklamodawców.
Kolejną ulepszaną funkcją jest Wirtualna Przymierzalnia, która prezentuje ubrania z reklam na wirtualnych modelach o różnych sylwetkach i rozmiarach.
(ao)
Źródło: facebook.com, Cannes Lions 2025: Introducing The Next Era of Generative AI for Advertisers and Agencies – Personalization at Scale, 17.07.2025