Makaron z truskawkami i wygrana w Wimbledonie Igi Świątek to tematy, które obecnie królują w mediach. Z ich popularności i zasięgu postanowiła skorzystać Lubella, wykorzystując real-time marketing do osiągnięcia własnego sukcesu.
Jakiś czas temu po jednym z wygranych meczów w ramach Wimbledonu polska tenisistka Iga Świątek udzieliła wywiadu, podczas którego przyznała, że jej ulubioną potrawą jest makaron z truskawkami. Wybór nietypowego dla wielu zagranicznych kibiców dania spowodował, że temat ten z każdą godziną stawał się coraz głośniejszy. Niedługo później media obiegła wiadomość o wygranej młodej zawodniczki w turnieju, co jeszcze bardziej rozbudziło zainteresowanie internautów potrawą.
Czytaj też: Makaron z truskawkami podbił Wimbledon. Iga Świątek z niemal 25 mln zasięgiem w zagranicznych mediach

Sukces tenisistki postanowił uczcić producent makaronów – Lubella. Należąca do Maspeksu marka we współpracy popularnym twórcą internetowym Make Life Harder oraz agencją Feeders zapowiedziała powstanie specjalnego makaronu na cześć Igi Świątek – Rakiettoni.
Pomysł na wyprodukowanie makaronu upamiętniającego wygraną Igi Świątek w Wimbledonie został niezobowiązująco podsunięty przez Jakobe Mansztajna, znanego z instagramowego profilu Make Life Harder.

Źródło: instagram.com/make_life_harder

Źródło: instagram.com/make_life_harder
Lubella postanowiła podchwycić temat i zaangażowała twórcę internetowego do akcji, która miała na celu wybranie nazwy dla nowego produktu. Wybór powierzono internautom, a w ankiecie oddano ponad 2 mln głosów. Takim sposobem na opakowania makaronów w kształcie rakiet tenisowych trafi napis Rakiettoni.

Źródło: linkedin.com/jacek-bielarz-4ab6384

Źródło: linkedin.com/jacek-bielarz-4ab6384
Jak przekazał Maspex, makaron jest już w produkcji. Na półkach sklepowych znajdzie się już za kilka tygodni. Dochód z jego sprzedaży ma zostać przeznaczony na wsparcie młodych talentów tenisowych.
Źródło: instagram.com/lubella_uwielbiam
Daniel Karaś, rzecznik prasowy Grupy Maspex, podkreślił, że „zainteresowanie, jakie wzbudził makaron Lubella Rakiettoni, przerosło oczekiwania marki”. „Ponad dwa miliony głosów oddanych przez konsumentów w zaledwie trzy dni na nazwę produktu to dla nas nie tylko dowód ogromnego zaangażowania, ale i potwierdzenie, że udało nam się stworzyć coś, co realnie łączy markę z emocjami i dumą z sukcesu polskiego sportowca” – dodaje Karaś.
Zapowiedział on, że nowy kształt makaronu trafi na półki sklepowe w najbliższych tygodniach. Jak przekazał Karaś, firma cieszy się także z tego, że „produkt ten nie tylko wzbogaci ofertę marki, ale również stanie się częścią szerszej inicjatywy – przewidującej działania wspierające młode talenty tenisowe w Polsce”.
„Jeśli chodzi o nasze kolejne kroki, aktualnie intensywnie pracujemy nad działaniami towarzyszącymi premierze rynkowej. Aktywacja promująca produkt będzie istotnym elementem dalszej komunikacji i rozwoju tej inicjatywy. Szczegóły ujawnimy w odpowiednim czasie” – poinformował rzecznik. (ao)
(ao)
Źródło: własne/ linkedin.com/jacek-bielarz-4ab6384/ linkedin.com/kubasagan/ Zdjęcie główne: instagram.com/lubella_uwielbiam


