T-Mobile, należąca do Deutsche Telekom marka usług telefonii komórkowej, rusza z międzynarodową kampanią „#OwnYourWorld”. To skierowana do pokolenia Z akcja, która ma pomóc osobom należącym do tej generacji w lepszej ochronie swoich danych i dbaniu o swoją cyfrową tożsamość.
Jak pokazują badania zlecone przez Deutsche Telekom, wśród młodych ludzi istnieje pilna potrzeba lepszej edukacji w zakresie ochrony tożsamości cyfrowej. Ponad 90 proc. europejskiego pokolenia Z wyraża bowiem obawy o swoją cyfrową prywatność. Mimo że większość przedstawicieli tej generacji dorastała w erze internetu, mniej niż 7 proc. respondentów twierdzi, że czuje się bardzo pewnie, zarządzając prywatnością swoich danych. Z badania wynika, że ponad 70 proc. osób należących do pokolenia Z chciałoby uzyskać więcej informacji na temat samoochrony w sieci.
Istotnym elementem kampanii jest seria treści stworzonych przez influencerów. W ramach krótkich cyfrowych kursów podpowiadają oni, jakie umiejętności pomagają dbać o swoje bezpieczeństwo w sieci i chronić swoje dane. Materiały są dostępne na stronie ownyourworld.online i omawiają tematy związane ze śledzeniem danych czy wpływem algorytmów. Do polskiej części inicjatywy zaangażowano m.in. Łukasza Bogusławskiego, Annę Szczepaniak, Artura Sikorskiego czy Dominikę Uznańską. Wszystkie kursy są bezpłatne.
T-Mobile za pomocą kampanii „rzuca światło na ukryte zagrożenia cyfrowe, wizualizując, w jaki sposób dane osobowe mogą być powielane i niewłaściwie wykorzystywane”. Jak podaje marka, przez opowiadanie historii w mediach społecznościowych akcja ma pobudzać świadomość młodych ludzi i umożliwić im przejęcie większej kontroli nad swoim cyfrowym życiem.
„Możliwość posiadania własnej tożsamości online powinna być podstawowym prawem. Wiemy, że wiedza to potęga. Właśnie dlatego zapewniamy pokoleniu Z wiedzę i pewność siebie, których potrzebują, aby »włączyć tryb prywatności« w swoim cyfrowym życiu” – komentuje Ulrich Klenke, Chief Brand Officer, Deutsche Telekom.
W ramach kampanii powstał specjalny teledysk wyreżyserowany przez kultowy duet Shadrinsky we współpracy z polską producentką techno i DJ-ką Martyną Mają, znaną jako VTSS. Film ma wizualizować niepokój związany z odczuwaniem niewielkiej kontroli nad cyfrowym światem przez odważne opowiadanie historii. W wideo wykorzystano treści w stylu „brainrot”, aby zwizualizować moment, w którym cyfrowa tożsamość zaczyna „wymykać się z rąk”.
Źródło: youtube.com/VTSS
Akcja ma być wspierana także za pomocą edukacyjnych treści na TikToku, Instagramie, YouTubie, Reddicie, Twitchu i Snapchacie.
Kampania „#OwnYourWorld” to część długoterminowego zobowiązania Deutsche Telekom do wspierania przedstawicieli pokolenia Z, aby mogli poruszać się po świecie cyfrowym z większą pewnością siebie i kontrolą tego, co dzieje się z ich danymi. (ao)


