W internecie najpopularniejszym festiwalem muzycznym tego lata był Przystanek Woodstock – wynika z raportu IRCenter.
Na temat Woodstocku w okresie od czerwca do sierpnia 2017 pojawiło się ponad 485 tys. wzmianek, co stanowi ponad 60 proc. treści opublikowanych w sieci na temat muzycznych festiwali. Jak wynika z badania, popularność Woodstocku wynika z intensywnej dyskusji politycznej dotyczącej tego wydarzenia. Wśród marek najczęściej wymienianych w kontekście tego festiwalu pojawiały się stacje telewizyjne i tytuły prasowe – TVP, Onet, TVN24, Polsat czy Republika. Poza nimi często mówiło się o marce Play, która była jednym ze sponsorów wydarzenia. Wspominano także o Lidlu, Allegro czy Lechu.
Drugą pozycję pod względem popularności w sieci zdobył Open’er Festiwal. Na jego temat ukazało się 134 tys. wzmianek. To wydarzenie pojawiało się przede wszystkim na Facebooku, Instagramie i Twitterze. Z analizy IRCenter wynika, że w przypadku Open’era dużo mówi się na temat trendów i mody, co wykorzystują marki współpracujące z influencerami. W kontekście Open’era pojawiały się takie marki jak epik, Samsung, Uber czy Redbull.
Audioriver zajął z kolei trzecie miejsce pod względem popularności – na jego temat w internecie zamieszczono 29 tys. wzmianek. Wiele treści na temat tego festiwalu to prywatne zdjęcia użytkowników Instagrama i aktywności związane z konkursami na Facebooku, w których można było wygrać karnety na wydarzenie. W przypadku tego festiwalu pojawiały się takie marki jak T-Mobile czy Burn – wynika z raportu.