Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
„YES, I don’t”. YES i Fundacja SEXEDPL z kampanią o niedzietności z wyboru. marka biżuterii yes wraz z fundacją sexedpl rozpoczęły kampanię „yes, i don’t” poświęconą niedzietności z wyboru. ma to być początek dyskusji o świadomej decyzji o nieposiadaniu dzieci. akcja ruszyła 1 sierpnia 2024 roku, w międzynarodowy dzień bez dzieci. w ramach kampanii przygotowano serię filmów edukacyjnych, w których przedstawiono historie oraz doświadczenia osób i par niemających dzieci. każdy z filmów poświęcony jest innemu doświadczeniu niemacierzyńskiemu i pokazuje różne powody podjęcia decyzji o bezdzietności. jak zauważają autorzy akcji, coraz więcej osób w polsce decyduje się nie mieć dziecka. „powodów jest wiele, ale jednymi z najważniejszych są brak potrzeb rodzicielskich i potrzeba niezależności” – czytamy w komunikacie. co więcej, osoby, które nie mają i nie planują mieć dzieci, coraz częściej nie chcą mówić o sobie jako „bezdzietne”. „przedrostek »bez« oznacza bowiem, że czegoś nam brakuje. oznacza też stratę. a zatem słowo »bezdzietność« dotyczy osób, które chcą mieć dzieci, lecz z jakichś powodów ich nie mają. coś tracą – z własnej woli lub z wyroku losu. wolą mówić o »niedzietności”, która nie zakłada braku ani straty” – tłumaczy edyta broda, ekspertka kampanii, autorka bloga bezdzietnik.pl. twórczyni na potrzeby akcji przygotowała materiały edukacyjne. fundacja sexedpl zaplanowała także konsultacje eksperckie z edytą brodą. „aby poznać ludzi niedzietnych, musimy odrzucić uprzedzenia i wsłuchać się w to, co o sobie mówią. i temu ma służyć nasza kampania. chcemy ujrzeć prawdziwych ludzi niedzietnych z bogactwem ich refleksji i emocji. chcemy ich poznać i zrozumieć, bo żyją wśród nas” – tłumaczy edyta broda. „przewrotne hasło pozwoliło nam odwrócić narrację wokół tematu, który według społecznych norm z założenia powinien być dla każdej osoby (w szczególności kobiety) kuszący i aspiracyjny. nie boimy się powiedzieć »tak, dobrze słyszysz, nie chcę mieć dzieci«” – mówi martyna wyrzykowska z sexedpl. jak podkreśla, chodzi o szczere i otwarte rozmowy o bezdzietności. „chcemy pokazać, że jest to świadoma i przemyślana decyzja wielu polek i polaków, którzy wciąż muszą się mierzyć z krzywdzącymi i nieprawdziwymi opiniami ze strony bliskich czy społeczeństwa” – dodaje wyrzykowska. agata polak-krygier z sexedpl dodaje, że kampania ma też za zadanie z pomocą ekspertów wyjaśnić, jak o odpowiadać na trudne pytania dzieci płynące od bliskich, współpracowników czy nowego partnera. marka yes została partnerem akcji ze względu na swoje wieloletnie zaangażowanie w ważne tematy społeczne. jak opisywaliśmy, firma jubilerska zasłynęła m.in. kampanią „jestem kobietą”. „bardzo zależy nam na tym, aby każda kobieta mogła sama świadomie decydować, czy chce zostać mamą, czy nie i aby żadna z tych decyzji nie spotykała się ze społecznym ostracyzmem” – komentuje justyna lach, dyrektorka marketingu yes. kampanię wspierać będą także ilustracje przygotowane przez polskie ilustratorki: michalinę tańską, kamilę szcześniak (@nieladnierysuje) oraz marię kaczorowską (@obrazkimile). reżyserką części filmów jest monika kmita, pasjonatka spraw społecznych. (mb).
Marka biżuterii YES wraz z Fundacją SEXEDPL rozpoczęły kampanię „YES, I don’t” poświęconą niedzietności z wyboru. Ma to być początek dyskusji o świadomej decyzji o nieposiadaniu dzieci. Akcja ruszyła 1 sierpnia 2024 roku, w Międzynarodowy Dzień Bez Dzieci.
W ramach kampanii przygotowano serię filmów edukacyjnych, w których przedstawiono historie oraz doświadczenia osób i par niemających dzieci. Każdy z filmów poświęcony jest innemu doświadczeniu niemacierzyńskiemu i pokazuje różne powody podjęcia decyzji o bezdzietności.
Jak zauważają autorzy akcji, coraz więcej osób w Polsce decyduje się nie mieć dziecka. „Powodów jest wiele, ale jednymi z najważniejszych są brak potrzeb rodzicielskich i potrzeba niezależności” – czytamy w komunikacie. Co więcej, osoby, które nie mają i nie planują mieć dzieci, coraz częściej nie chcą mówić o sobie jako „bezdzietne”. „Przedrostek »bez« oznacza bowiem, że czegoś nam brakuje. Oznacza też stratę. A zatem słowo »bezdzietność« dotyczy osób, które chcą mieć dzieci, lecz z jakichś powodów ich nie mają. Coś tracą – z własnej woli lub z wyroku losu. Wolą mówić o »niedzietności”, która nie zakłada braku ani straty” – tłumaczy Edyta Broda, ekspertka kampanii, autorka bloga bezdzietnik.pl.
Twórczyni na potrzeby akcji przygotowała materiały edukacyjne. Fundacja SEXEDPL zaplanowała także konsultacje eksperckie z Edytą Brodą.
„Aby poznać ludzi niedzietnych, musimy odrzucić uprzedzenia i wsłuchać się w to, co o sobie mówią. I temu ma służyć nasza kampania. Chcemy ujrzeć prawdziwych ludzi niedzietnych z bogactwem ich refleksji i emocji. Chcemy ich poznać i zrozumieć, bo żyją wśród nas” – tłumaczy Edyta Broda.
„Przewrotne hasło pozwoliło nam odwrócić narrację wokół tematu, który według społecznych norm z założenia powinien być dla każdej osoby (w szczególności kobiety) kuszący i aspiracyjny. Nie boimy się powiedzieć »tak, dobrze słyszysz, nie chcę mieć dzieci«” – mówi Martyna Wyrzykowska z SEXEDPL. Jak podkreśla, chodzi o szczere i otwarte rozmowy o bezdzietności. „Chcemy pokazać, że jest to świadoma i przemyślana decyzja wielu Polek i Polaków, którzy wciąż muszą się mierzyć z krzywdzącymi i nieprawdziwymi opiniami ze strony bliskich czy społeczeństwa” – dodaje Wyrzykowska.
Agata Polak-Krygier z SEXEDPL dodaje, że kampania ma też za zadanie z pomocą ekspertów wyjaśnić, jak o odpowiadać na trudne pytania dzieci płynące od bliskich, współpracowników czy nowego partnera.
Marka YES została partnerem akcji ze względu na swoje wieloletnie zaangażowanie w ważne tematy społeczne. Jak opisywaliśmy, firma jubilerska zasłynęła m.in. kampanią „Jestem kobietą”.
„Bardzo zależy nam na tym, aby każda kobieta mogła sama świadomie decydować, czy chce zostać mamą, czy nie i aby żadna z tych decyzji nie spotykała się ze społecznym ostracyzmem” – komentuje Justyna Lach, dyrektorka marketingu YES.
Kampanię wspierać będą także ilustracje przygotowane przez polskie ilustratorki: Michalinę Tańską, Kamilę Szcześniak (@nieladnierysuje) oraz Marię Kaczorowską (@obrazkimile).
Reżyserką części filmów jest Monika Kmita, pasjonatka spraw społecznych. (mb)
Według szacunków OECD w 2050 r. hiszpańskie społeczeństwo zajmie drugie miejsce na świecie (po Japonii) pod względem liczby osób starszych. W wieku emerytalnym będzie wówczas 76 % (!) Hiszpanów.
Kampania promująca nieposiadanie dzieci to apel o katastrofę socjalną. Kto chce niech żyje i umiera w samotności, jego sprawa, tylko kto zapłaci za emeryturę ? Inni – posiadający dzieci ludzie – a raczej – dzieci innych ludzi. Bo one będą nakręcać gospodarkę i produkować PKB.
Niestety inteligencja zginęła wraz z polskimi elitami, podczas II wojny.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
„YES, I don’t”. YES i Fundacja SEXEDPL z kampanią o niedzietności z wyboru. marka biżuterii yes wraz z fundacją sexedpl rozpoczęły kampanię „yes, i don’t” poświęconą niedzietności z wyboru. ma to być początek dyskusji o świadomej decyzji o nieposiadaniu dzieci. akcja ruszyła 1 sierpnia 2024 roku, w międzynarodowy dzień bez dzieci. w ramach kampanii przygotowano serię filmów edukacyjnych, w których przedstawiono historie oraz doświadczenia osób i par niemających dzieci. każdy z filmów poświęcony jest innemu doświadczeniu niemacierzyńskiemu i pokazuje różne powody podjęcia decyzji o bezdzietności. jak zauważają autorzy akcji, coraz więcej osób w polsce decyduje się nie mieć dziecka. „powodów jest wiele, ale jednymi z najważniejszych są brak potrzeb rodzicielskich i potrzeba niezależności” – czytamy w komunikacie. co więcej, osoby, które nie mają i nie planują mieć dzieci, coraz częściej nie chcą mówić o sobie jako „bezdzietne”. „przedrostek »bez« oznacza bowiem, że czegoś nam brakuje. oznacza też stratę. a zatem słowo »bezdzietność« dotyczy osób, które chcą mieć dzieci, lecz z jakichś powodów ich nie mają. coś tracą – z własnej woli lub z wyroku losu. wolą mówić o »niedzietności”, która nie zakłada braku ani straty” – tłumaczy edyta broda, ekspertka kampanii, autorka bloga bezdzietnik.pl. twórczyni na potrzeby akcji przygotowała materiały edukacyjne. fundacja sexedpl zaplanowała także konsultacje eksperckie z edytą brodą. „aby poznać ludzi niedzietnych, musimy odrzucić uprzedzenia i wsłuchać się w to, co o sobie mówią. i temu ma służyć nasza kampania. chcemy ujrzeć prawdziwych ludzi niedzietnych z bogactwem ich refleksji i emocji. chcemy ich poznać i zrozumieć, bo żyją wśród nas” – tłumaczy edyta broda. „przewrotne hasło pozwoliło nam odwrócić narrację wokół tematu, który według społecznych norm z założenia powinien być dla każdej osoby (w szczególności kobiety) kuszący i aspiracyjny. nie boimy się powiedzieć »tak, dobrze słyszysz, nie chcę mieć dzieci«” – mówi martyna wyrzykowska z sexedpl. jak podkreśla, chodzi o szczere i otwarte rozmowy o bezdzietności. „chcemy pokazać, że jest to świadoma i przemyślana decyzja wielu polek i polaków, którzy wciąż muszą się mierzyć z krzywdzącymi i nieprawdziwymi opiniami ze strony bliskich czy społeczeństwa” – dodaje wyrzykowska. agata polak-krygier z sexedpl dodaje, że kampania ma też za zadanie z pomocą ekspertów wyjaśnić, jak o odpowiadać na trudne pytania dzieci płynące od bliskich, współpracowników czy nowego partnera. marka yes została partnerem akcji ze względu na swoje wieloletnie zaangażowanie w ważne tematy społeczne. jak opisywaliśmy, firma jubilerska zasłynęła m.in. kampanią „jestem kobietą”. „bardzo zależy nam na tym, aby każda kobieta mogła sama świadomie decydować, czy chce zostać mamą, czy nie i aby żadna z tych decyzji nie spotykała się ze społecznym ostracyzmem” – komentuje justyna lach, dyrektorka marketingu yes. kampanię wspierać będą także ilustracje przygotowane przez polskie ilustratorki: michalinę tańską, kamilę szcześniak (@nieladnierysuje) oraz marię kaczorowską (@obrazkimile). reżyserką części filmów jest monika kmita, pasjonatka spraw społecznych. (mb).
Według szacunków OECD w 2050 r. hiszpańskie społeczeństwo zajmie drugie miejsce na świecie (po Japonii) pod względem liczby osób starszych. W wieku emerytalnym będzie wówczas 76 % (!) Hiszpanów.
Kampania promująca nieposiadanie dzieci to apel o katastrofę socjalną. Kto chce niech żyje i umiera w samotności, jego sprawa, tylko kto zapłaci za emeryturę ? Inni – posiadający dzieci ludzie – a raczej – dzieci innych ludzi. Bo one będą nakręcać gospodarkę i produkować PKB.
Niestety inteligencja zginęła wraz z polskimi elitami, podczas II wojny.