piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataNajbardziej wciągającą formą rozrywki jest czytanie – zapewnia Amazon Books w najnowszej...

Najbardziej wciągającą formą rozrywki jest czytanie – zapewnia Amazon Books w najnowszej kampanii

Amazon Books ruszył z nową kampanią, która ma na celu przedstawienie książek jako aktywnej formy rozrywki, która może konkurować z filmami i grami. Według firmy nie streamowanie, przewijanie ani klikanie są najbardziej wciągającymi formami rozrywki, lecz czytanie. Inicjatywa promowana hasłem „Ożyw książkę” to globalne przedsięwzięcie agencji Droga5, które wystartowało w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Stanach Zjednoczonych – pisze thedrum.com.

Głównym celem twórców akcji jest przedstawienie książek jako aktywnej formy rozrywki, która śmiało może stanowić konkurencję dla filmów czy gier. Oferują one bowiem coś bardziej osobistego – gdy czytelnik otwiera książkę, świat w jej wnętrzu staje się wyjątkowy i przeznaczony tylko dla niego – czytamy.

Częścią akcji jest film wyreżyserowany przez Steve’a Rogersa. Pojawia się w nim szereg zróżnicowanych gatunkowo światów, w tym pojedynek samurajów, dworzec kolejowy w Berlinie z lat 50. czy postapokaliptyczne pustkowie. Każde z tych miejsc „ożywa”, kiedy czytelnik otwiera książkę.

Źródło: youtube.com/TheDrumTV

W ten sposób Amazon chciał podkreślić, że książki „nie odtwarzają się same”. Dopiero w momencie, gdy czytelnik po nie sięga i zagłębia się w ich świat, „ożywają”. Według firmy nic nie jest w stanie zaoferować takich doświadczeń – ani playlista, ani feed. Książki sprawiają bowiem, że w głowach czytelników buduje się świat, który jest ukształtowany wyłącznie przez nich – dowiadujemy się.

„Na długo przed tym, zanim pojawiły się media interaktywne, były książki. Mówiąc wprost: książki nie istnieją bez czytelników”– komentuje Larry Seftel, dyrektor kreatywny w Droga5 London, cytowany przez źródło.

Inicjatywie towarzyszą także kreacje z subtelnymi animacjami, które umieszczono na przystankach autobusowych, ekranach cyfrowych oraz w węzłach komunikacyjnych. Ich celem ma być zachęcenie przechodniów do ponownego kontaktu z własną wyobraźnią – informuje źródło.

Jak czytamy, w ramach kampanii powstały też spoty radiowe z narracją aktora Jonathana Hyde’a. „Ożywiają” one bohaterów, którzy czekają, aż ich historia będzie kontynuowana. Postacie te trwają bowiem w zawieszeniu, dopóki ktoś nie sięgnie po książkę i nie zacznie czytać.

Akcja jest kontynuacją działań Amazonu, które miały przypomnieć, co książki mogą zaoferować czytelnikom. Firma zachęca, aby sięgnęli po lekturę i „popchnęli historię dalej”. (ao)

Źródło: thedrum.com, Amazon Books wants you to stop scrolling and start imagining in Droga5 campaign, Margo Waldrop, 24.07.2025/ Zdjęcie główne: youtube.com/TheDrumTV

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj