niedziela, 8 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościZUS chce wprowadzić uniformy dla części pracowników

ZUS chce wprowadzić uniformy dla części pracowników

Zakład Ubezpieczeń Społecznych, po prośbie związków zawodowych, zamierza wprowadzić stroje służbowe dla około trzech tysięcy pracowników sal obsługi klientów – podaje wyborcza.pl za informacją od czytelnika. Jak pisze źródło, pracownicy ZUS są podzieleni w opiniach, ponieważ część z nich wolałaby podwyżki zamiast nowych strojów.

Zgodnie z dokumentami przetargowymi, męskie ubrania służbowe mają kosztować po 4-5 tysięcy złotych na osobę, damskie – 3-3,5 tysiąca. Łączny planowany koszt uniformów to 12 milionów złotych. ZUS deklaruje, że środki na ubrania pracowników „wygospodaruje w ramach oszczędności własnych”. Wcześniejszą odmowę zwiększenia pensji argumentowano pustkami w kasie – pisze źródło.

Już dziś jednak kierownicy placówek wymagają, by pracownicy nosili białe koszule i odpowiednio dobrane inne elementy garderoby. Z tego powodu część pracowników jest też zadowolona z planowanych zmian – nie będzie trzeba wydawać pieniędzy na własny strój.

ZUS-owy ubiór ma być „skromny i zarazem elegancki”, powinien „wzbudzać zaufanie” i „podkreślać profesjonalizm przynależny osobom, które wykonują pracę na zajmowanych stanowiskach”. Zamawiana służbowa garderoba powinna mieć wersję na lato i zimę.

„Zależy nam na tym, żeby zarówno odbiór merytoryczny, jak i wizualny naszych pracowników był jak najlepszy. Sprawności w obsłudze zawsze powinna towarzyszyć również strona wizualna tej obsługi” – przyznaje ZUS. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj