Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Globalne spojrzenie na branżę PR – relacja z PROI Global Summit. już od lat 70. proi (public relations organisation international) co roku organizuje globalne spotkanie liderów niezależnych agencji pr zrzeszonych w sieci. tegoroczny szczyt w rio de janeiro po raz kolejny był potwierdzeniem, że razem jesteśmy silniejsi, bardziej innowacyjni i skuteczni. ponad 100 liderów z wiodących firm pr z 40 krajów świata tworzyło prawdziwy tygiel globalnych spostrzeżeń i odniesień do lokalnych rynków, wymiany doświadczeń w zakresie strategicznego doradztwa komunikacyjnego oraz zarządzania niezależnymi agencjami w dynamicznie zmieniających się okolicznościach. jako przedstawiciele jedynej polskiej agencji zrzeszonej w proi wraz z moją koleżanką mileną zacharzewską mieliśmy zaszczyt reprezentować nasz kraj na tym spotkaniu. te kilka dni w gronie ludzi, którzy z odwagą patrzą w przyszłość i wciąż z ciekawością chcą odkrywać świat komunikacji i biznesu, dostarczyło nam wiele inspiracji. poniżej subiektywny wybór kilku z nich. 1. wierność wartościom: utrzymanie stabilnej pozycji i „licencji na działanie” w upolitycznionym i spolaryzowanym świecie. w świecie, w którym prawie wszystko jest upolitycznione, a „prawda” wydaje się nieuchwytna, marki w większości bardzo ostrożnie wypowiadają się na tematy polityczne i społeczne. jednak zachowanie milczenia w tak wrażliwych kwestiach bywa równie ryzykowne, co zabieranie głosu i opowiadanie się po jednej ze stron. w tych okolicznościach transparentność uczciwość i odpowiedzialność biznesu jest kluczem do budowania i wzmacniania zaufania wśród interesariuszy. autentyczna, zintegrowana i szczera komunikacja pozwala utrzymać przewagę na rynku i poruszać się w upolitycznionym i spolaryzowanym świecie. lojalność wobec podstawowych wartości buduje zaufanie i zabezpiecza „licencję na działanie”. 2. nawigowanie po świecie sztucznej inteligencji: pr na drodze ku ai. podczas gdy część agencji dopiero rozpoczyna swoją przygodę ze sztuczną inteligencją, większość firm pr wybrała już swoją ścieżkę wprowadzenia tej technologii. faza eksplorowania dobiegła końca, a rozwiązania ai zostały zaadaptowane do procesów wewnętrznych i projektów dla klientów. istnieje powszechny konsensus, by eksperci pr i ai intensywnie ze sobą współpracowali. osoby zawodowo zajmujące się pr nie muszą obawiać się utraty pracy z powodu sztucznej inteligencji, ale muszą przyjąć ai, żeby zabezpieczyć i umocnić swoje role. czytaj też: powstały zasady etycznego wykorzystania ai w pr. 3. zdobywanie i zatrzymywanie talentów: zindywidualizowane podejście niezależnych agencji. zatrudnianie i zatrzymywanie w firmie talentów pozostaje poważnym wyzwaniem dla branży pr na całym świecie. aby pozostać atrakcyjnym, pracodawca musi zadać sobie pytanie – co oferuję moim zespołom, jak wypadam na tle konkurencji? indywidualne podejście do poszczególnych pracowników i wytyczanie osobistych ścieżek rozwoju na każdym etapie może być kluczowym wyróżnikiem dla niezależnych agencji pr. w przeciwieństwie do sieciowej konkurencji, nie podlegają one międzynarodowym zasadom ustalonym w centrali, mogą pozwolić sobie na większą elastyczność i same, lokalnie kreować evp bez konieczności dostosowania się do globalnych wymogów. &>&>&> szukasz pracownika? dodaj ogłoszenie na proto.pl! 4. dane jako wzmocnienie partnerstwa z klientami. dyskusje z klientami na temat mierzenia i raportowania wyników mają kluczowe znaczenie. po pierwsze, pozwalają ustalić potrzeby biznesowe i cele organizacji oraz mierzyć poziom ich osiągnięcia. po drugie, spersonalizowane i wspólnie zaprojektowane dashboardy usprawniają pracę. po trzecie – dzięki dostosowaniu raportowania do oczekiwań i celów klienta, agencje mogą dostarczyć pogłębione analizy i pokazać realną wartość, jaką firma osiąga dzięki działaniom pr, co zdecydowanie podnosi jakość współpracy i znaczenie działów komunikacji wewnątrz organizacji. 5. strategie medialne: równoważenie prestiżu i zasięgu. krajobraz medialny to obecnie mnogość źródeł i twórców. od dużych wydawców do indywidualnych autorów publikujących w internecie, od prestiżowych tytułów drukowanych ze spadającym czytelnictwem po wysoko zasięgowe portale docierające do milionów odbiorców. ta decentralizacja wymaga od specjalistów pr przyjmowania zupełnie nowej strategii współpracy z mediami. eksperci od komunikacji muszą myśleć krytycznie o tym, jak połączyć oczekiwania klientów z efektywnością dotarcia do konkretnej grupy docelowej. proi w rio to nie tylko trendy i nowe technologie. to także rozmowy o tym, jak prowadzić odporną biznesowo organizację w nieprzewidywalnych czasach. swoim wstrząsającym doświadczeniem podzieliła się z nami nataliia popovych z ukrainy, która prowadzi dużą firmę pr w obliczu wojny i ludzkiej tragedii. po niemal całkowitym zniszczeniu w 2022 roku agencja odbudowała swoją pozycję i każdego dnia dostosowuje się do okoliczności, wspierając pracowników i lokalne społeczności. branża pr wciąż ewoluuje – dostosowuje się do szybko zmieniającego się, globalnego krajobrazu, wyprzedza trendy i kreuje pozytywny wpływ. wydarzenia takie jak proi global summit odgrywają kluczową rolę w pogłębianiu partnerskiej współpracy pomiędzy agencjami z różnych krajów, pokazując, że niezależnie od miejsca prowadzenia biznesu, wszyscy stoimy przed tymi samymi perspektywami i wyzwaniami. wykorzystując zbiorową wiedzę i doświadczenie wiodących niezależnych agencji z całego świata, spotkanie służy jako katalizator pozytywnych zmian i kształtowania przyszłości branży w skali makro, jest motorem napędowym do wdrażania innowacji i ciągłego ulepszania procesów wewnętrznych oraz współpracy z klientami. dirk aarts, ceo 24/7communication – agencji członkowskiej proi (public relations organisation international), dla proto.pl.
Już od lat 70. PROI (Public Relations Organisation International) co roku organizuje globalne spotkanie liderów niezależnych agencji PR zrzeszonych w sieci. Tegoroczny szczyt w Rio de Janeiro po raz kolejny był potwierdzeniem, że razem jesteśmy silniejsi, bardziej innowacyjni i skuteczni. Ponad 100 liderów z wiodących firm PR z 40 krajów świata tworzyło prawdziwy tygiel globalnych spostrzeżeń i odniesień do lokalnych rynków, wymiany doświadczeń w zakresie strategicznego doradztwa komunikacyjnego oraz zarządzania niezależnymi agencjami w dynamicznie zmieniających się okolicznościach.
Jako przedstawiciele jedynej polskiej agencji zrzeszonej w PROI wraz z moją koleżanką Mileną Zacharzewską mieliśmy zaszczyt reprezentować nasz kraj na tym spotkaniu.
Te kilka dni w gronie ludzi, którzy z odwagą patrzą w przyszłość i wciąż z ciekawością chcą odkrywać świat komunikacji i biznesu, dostarczyło nam wiele inspiracji. Poniżej subiektywny wybór kilku z nich.
1. Wierność wartościom: Utrzymanie stabilnej pozycji i „licencji na działanie” w upolitycznionym i spolaryzowanym świecie
W świecie, w którym prawie wszystko jest upolitycznione, a „prawda” wydaje się nieuchwytna, marki w większości bardzo ostrożnie wypowiadają się na tematy polityczne i społeczne. Jednak zachowanie milczenia w tak wrażliwych kwestiach bywa równie ryzykowne, co zabieranie głosu i opowiadanie się po jednej ze stron.
W tych okolicznościach transparentność uczciwość i odpowiedzialność biznesu jest kluczem do budowania i wzmacniania zaufania wśród interesariuszy. Autentyczna, zintegrowana i szczera komunikacja pozwala utrzymać przewagę na rynku i poruszać się w upolitycznionym i spolaryzowanym świecie. Lojalność wobec podstawowych wartości buduje zaufanie i zabezpiecza „licencję na działanie”.
2. Nawigowanie po świecie sztucznej inteligencji: PR na drodze ku AI
Podczas gdy część agencji dopiero rozpoczyna swoją przygodę ze sztuczną inteligencją, większość firm PR wybrała już swoją ścieżkę wprowadzenia tej technologii. Faza eksplorowania dobiegła końca, a rozwiązania AI zostały zaadaptowane do procesów wewnętrznych i projektów dla klientów. Istnieje powszechny konsensus, by eksperci PR i AI intensywnie ze sobą współpracowali. Osoby zawodowo zajmujące się PR nie muszą obawiać się utraty pracy z powodu sztucznej inteligencji, ale muszą przyjąć AI, żeby zabezpieczyć i umocnić swoje role.
3. Zdobywanie i zatrzymywanie talentów: zindywidualizowane podejście niezależnych agencji
Zatrudnianie i zatrzymywanie w firmie talentów pozostaje poważnym wyzwaniem dla branży PR na całym świecie. Aby pozostać atrakcyjnym, pracodawca musi zadać sobie pytanie – co oferuję moim zespołom, jak wypadam na tle konkurencji?
Indywidualne podejście do poszczególnych pracowników i wytyczanie osobistych ścieżek rozwoju na każdym etapie może być kluczowym wyróżnikiem dla niezależnych agencji PR. W przeciwieństwie do sieciowej konkurencji, nie podlegają one międzynarodowym zasadom ustalonym w centrali, mogą pozwolić sobie na większą elastyczność i same, lokalnie kreować EVP bez konieczności dostosowania się do globalnych wymogów.
Dyskusje z klientami na temat mierzenia i raportowania wyników mają kluczowe znaczenie. Po pierwsze, pozwalają ustalić potrzeby biznesowe i cele organizacji oraz mierzyć poziom ich osiągnięcia. Po drugie, spersonalizowane i wspólnie zaprojektowane dashboardy usprawniają pracę. Po trzecie – dzięki dostosowaniu raportowania do oczekiwań i celów klienta, agencje mogą dostarczyć pogłębione analizy i pokazać realną wartość, jaką firma osiąga dzięki działaniom PR, co zdecydowanie podnosi jakość współpracy i znaczenie działów komunikacji wewnątrz organizacji.
5. Strategie medialne: Równoważenie prestiżu i zasięgu
Krajobraz medialny to obecnie mnogość źródeł i twórców. Od dużych wydawców do indywidualnych autorów publikujących w Internecie, od prestiżowych tytułów drukowanych ze spadającym czytelnictwem po wysoko zasięgowe portale docierające do milionów odbiorców. Ta decentralizacja wymaga od specjalistów PR przyjmowania zupełnie nowej strategii współpracy z mediami. Eksperci od komunikacji muszą myśleć krytycznie o tym, jak połączyć oczekiwania klientów z efektywnością dotarcia do konkretnej grupy docelowej.
PROI w Rio to nie tylko trendy i nowe technologie. To także rozmowy o tym, jak prowadzić odporną biznesowo organizację w nieprzewidywalnych czasach. Swoim wstrząsającym doświadczeniem podzieliła się z nami Nataliia Popovych z Ukrainy, która prowadzi dużą firmę PR w obliczu wojny i ludzkiej tragedii. Po niemal całkowitym zniszczeniu w 2022 roku agencja odbudowała swoją pozycję i każdego dnia dostosowuje się do okoliczności, wspierając pracowników i lokalne społeczności.
Branża PR wciąż ewoluuje – dostosowuje się do szybko zmieniającego się, globalnego krajobrazu, wyprzedza trendy i kreuje pozytywny wpływ. Wydarzenia takie jak PROI Global Summit odgrywają kluczową rolę w pogłębianiu partnerskiej współpracy pomiędzy agencjami z różnych krajów, pokazując, że niezależnie od miejsca prowadzenia biznesu, wszyscy stoimy przed tymi samymi perspektywami i wyzwaniami. Wykorzystując zbiorową wiedzę i doświadczenie wiodących niezależnych agencji z całego świata, spotkanie służy jako katalizator pozytywnych zmian i kształtowania przyszłości branży w skali makro, jest motorem napędowym do wdrażania innowacji i ciągłego ulepszania procesów wewnętrznych oraz współpracy z klientami.
Dirk Aarts, CEO 24/7Communication – agencji członkowskiej PROI (Public Relations Organisation International), dla PRoto.pl
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Globalne spojrzenie na branżę PR – relacja z PROI Global Summit. już od lat 70. proi (public relations organisation international) co roku organizuje globalne spotkanie liderów niezależnych agencji pr zrzeszonych w sieci. tegoroczny szczyt w rio de janeiro po raz kolejny był potwierdzeniem, że razem jesteśmy silniejsi, bardziej innowacyjni i skuteczni. ponad 100 liderów z wiodących firm pr z 40 krajów świata tworzyło prawdziwy tygiel globalnych spostrzeżeń i odniesień do lokalnych rynków, wymiany doświadczeń w zakresie strategicznego doradztwa komunikacyjnego oraz zarządzania niezależnymi agencjami w dynamicznie zmieniających się okolicznościach. jako przedstawiciele jedynej polskiej agencji zrzeszonej w proi wraz z moją koleżanką mileną zacharzewską mieliśmy zaszczyt reprezentować nasz kraj na tym spotkaniu. te kilka dni w gronie ludzi, którzy z odwagą patrzą w przyszłość i wciąż z ciekawością chcą odkrywać świat komunikacji i biznesu, dostarczyło nam wiele inspiracji. poniżej subiektywny wybór kilku z nich. 1. wierność wartościom: utrzymanie stabilnej pozycji i „licencji na działanie” w upolitycznionym i spolaryzowanym świecie. w świecie, w którym prawie wszystko jest upolitycznione, a „prawda” wydaje się nieuchwytna, marki w większości bardzo ostrożnie wypowiadają się na tematy polityczne i społeczne. jednak zachowanie milczenia w tak wrażliwych kwestiach bywa równie ryzykowne, co zabieranie głosu i opowiadanie się po jednej ze stron. w tych okolicznościach transparentność uczciwość i odpowiedzialność biznesu jest kluczem do budowania i wzmacniania zaufania wśród interesariuszy. autentyczna, zintegrowana i szczera komunikacja pozwala utrzymać przewagę na rynku i poruszać się w upolitycznionym i spolaryzowanym świecie. lojalność wobec podstawowych wartości buduje zaufanie i zabezpiecza „licencję na działanie”. 2. nawigowanie po świecie sztucznej inteligencji: pr na drodze ku ai. podczas gdy część agencji dopiero rozpoczyna swoją przygodę ze sztuczną inteligencją, większość firm pr wybrała już swoją ścieżkę wprowadzenia tej technologii. faza eksplorowania dobiegła końca, a rozwiązania ai zostały zaadaptowane do procesów wewnętrznych i projektów dla klientów. istnieje powszechny konsensus, by eksperci pr i ai intensywnie ze sobą współpracowali. osoby zawodowo zajmujące się pr nie muszą obawiać się utraty pracy z powodu sztucznej inteligencji, ale muszą przyjąć ai, żeby zabezpieczyć i umocnić swoje role. czytaj też: powstały zasady etycznego wykorzystania ai w pr. 3. zdobywanie i zatrzymywanie talentów: zindywidualizowane podejście niezależnych agencji. zatrudnianie i zatrzymywanie w firmie talentów pozostaje poważnym wyzwaniem dla branży pr na całym świecie. aby pozostać atrakcyjnym, pracodawca musi zadać sobie pytanie – co oferuję moim zespołom, jak wypadam na tle konkurencji? indywidualne podejście do poszczególnych pracowników i wytyczanie osobistych ścieżek rozwoju na każdym etapie może być kluczowym wyróżnikiem dla niezależnych agencji pr. w przeciwieństwie do sieciowej konkurencji, nie podlegają one międzynarodowym zasadom ustalonym w centrali, mogą pozwolić sobie na większą elastyczność i same, lokalnie kreować evp bez konieczności dostosowania się do globalnych wymogów. &>&>&> szukasz pracownika? dodaj ogłoszenie na proto.pl! 4. dane jako wzmocnienie partnerstwa z klientami. dyskusje z klientami na temat mierzenia i raportowania wyników mają kluczowe znaczenie. po pierwsze, pozwalają ustalić potrzeby biznesowe i cele organizacji oraz mierzyć poziom ich osiągnięcia. po drugie, spersonalizowane i wspólnie zaprojektowane dashboardy usprawniają pracę. po trzecie – dzięki dostosowaniu raportowania do oczekiwań i celów klienta, agencje mogą dostarczyć pogłębione analizy i pokazać realną wartość, jaką firma osiąga dzięki działaniom pr, co zdecydowanie podnosi jakość współpracy i znaczenie działów komunikacji wewnątrz organizacji. 5. strategie medialne: równoważenie prestiżu i zasięgu. krajobraz medialny to obecnie mnogość źródeł i twórców. od dużych wydawców do indywidualnych autorów publikujących w internecie, od prestiżowych tytułów drukowanych ze spadającym czytelnictwem po wysoko zasięgowe portale docierające do milionów odbiorców. ta decentralizacja wymaga od specjalistów pr przyjmowania zupełnie nowej strategii współpracy z mediami. eksperci od komunikacji muszą myśleć krytycznie o tym, jak połączyć oczekiwania klientów z efektywnością dotarcia do konkretnej grupy docelowej. proi w rio to nie tylko trendy i nowe technologie. to także rozmowy o tym, jak prowadzić odporną biznesowo organizację w nieprzewidywalnych czasach. swoim wstrząsającym doświadczeniem podzieliła się z nami nataliia popovych z ukrainy, która prowadzi dużą firmę pr w obliczu wojny i ludzkiej tragedii. po niemal całkowitym zniszczeniu w 2022 roku agencja odbudowała swoją pozycję i każdego dnia dostosowuje się do okoliczności, wspierając pracowników i lokalne społeczności. branża pr wciąż ewoluuje – dostosowuje się do szybko zmieniającego się, globalnego krajobrazu, wyprzedza trendy i kreuje pozytywny wpływ. wydarzenia takie jak proi global summit odgrywają kluczową rolę w pogłębianiu partnerskiej współpracy pomiędzy agencjami z różnych krajów, pokazując, że niezależnie od miejsca prowadzenia biznesu, wszyscy stoimy przed tymi samymi perspektywami i wyzwaniami. wykorzystując zbiorową wiedzę i doświadczenie wiodących niezależnych agencji z całego świata, spotkanie służy jako katalizator pozytywnych zmian i kształtowania przyszłości branży w skali makro, jest motorem napędowym do wdrażania innowacji i ciągłego ulepszania procesów wewnętrznych oraz współpracy z klientami. dirk aarts, ceo 24/7communication – agencji członkowskiej proi (public relations organisation international), dla proto.pl.