.

 

PR w świecie nowych technologii: Do czego wykorzystać wideo?

dodano: 
05.06.2019

Autor:

Anita Kijanka
komentarzy: 
0

Do jakich celów można wykorzystać wideo w komunikacji nowych technologii? Coraz mniej czytamy, a coraz częściej wykorzystujemy zdjęcia i materiały wideo do promocji naszej aktywności. Jak pokazuje jedno z badań ankietowych, firmy, które wykorzystują wideo w swojej komunikacji mają niemal o 50 proc. większy zysk niż te bez niego*. 

Czytaj więcej:
PR w świecie nowych technologii: Budowanie społeczności kluczem do lojalności konsumenta i identyfikacji z marką

Wśród klientów obserwujemy ostatnio wąskie patrzenie na możliwości, jakie daje nam wideo. Często kojarzą jego wykorzystanie głównie z ogólnym materiałem o firmie. To skłoniło nas do przygotowania kolejnej części z naszego cyklu o promocji nowych technologii. Tym razem zebrane propozycje dotyczą wykorzystania filmów w różnych celach:

1. Prezentacja firmy od środka

Taka forma promocji jest szczególnie ważna, jeżeli posiadacie swoje własne laboratorium lub centrum R&D. A może macie miejsce, w którym testujecie swoje rozwiązania? Jako użytkownicy uwielbiamy oglądać, jak coś się tworzy, w jakich warunkach powstają wyjątkowe produkty, jak poszczególne elementy łączą się w większą całość. Taki film pokaże skalę Twojego biznesu, zainteresuje i uświadomi ile pracy wymaga stworzenie tego, czym zajmujesz się na co dzień.

2. Rekrutacja

Internet aż roi się od najróżniejszych ogłoszeń. Chcesz zwrócić uwagę potencjalnych kandydatów? Film to ciekawa i relatywnie proste narzędzie do poszukiwania perełek do Twojej firmy. W zależności od rodzaju stanowiska i branży, możesz przygotować go bardziej dynamiczne, graficznie. Pokazać ciekawe, designerskie biuro, w którym będzie ta osoba pracować, lub przedstawić zespół, do którego dołączy.

Taki film z pewnością przykuje uwagę bardziej niż sama treść ogłoszenia. W prosty sposób pozwoli na szersze udostępnienie oraz, jeżeli będzie intrygujący, nietypowy w swojej formule - zwiększy zainteresowanie samą firmą i ma potencjał viralowy.

3. Pokazanie wdrożenia / case study

Stworzyliśmy nowy produkt, chcemy pokazać jak on działa i zachęcić osoby do jego kupna. A może już mamy pierwszych klientów i następni pytają, jak on funkcjonuje w praktyce? Zdecydowanie łatwiej i szybciej podesłać link z dwuminutowym filmem, niż przesłać kilkunastoslajdową prezentację.

Krótki, zwięzły materiał odda więcej i na dodatek mamy pewność, że zajęte osoby dużo szybciej zajmą się tematem i rozpoczną współpracę z nami. Niestety, zalew rzeczy, z jakim do czynienia mamy każdego dnia, sprawia, że zwykle analizę i dokładne zrozumienie działania nowej funkcjonalności zostawiamy na później.

Taki film to świetne narzędzie dla działów sprzedaży! Szczególnie jeżeli masz do tego wypowiedzi klientów, którzy już przetestowali bądź wdrożyli je u siebie w firmach. Wtedy takie case study to laurka dla Twojej pracy i znacznie zwiększona szansa na kolejnego zadowolonego klienta.

Dalej nie przekonani? W przytoczonym już wyżej badaniu o 53 proc. zmniejszyła się liczba telefonów do obsługi klienta, kiedy użyto do wyjaśnień właśnie materiału filmowego. Dodatkowo 79 proc. klientów woli obejrzeć film niż przeczytać o produkcie i jego rozwiązaniach.

4. Ogłoszenie nowego rozwiązania czy wyjaśnienie zmian

Nikogo nie dziwi, że produkty są unowocześniane. Wręcz oczekujemy tego, że firmy, które lubimy, będą coraz lepsze, że będą dostarczać rozwiązania coraz wyższej jakości. Nieraz jednak zmiany są znaczące, wymagają dodatkowego wyjaśnienia, szczególnie kiedy nasi dotychczasowi klienci przyzwyczaili się do dotychczasowego wyglądu czy metod użytkowania.

Badanie, które przytaczałam wyżej, przedstawia, że 97 proc. marketerów zauważa, że treści video pomagają w lepszym zrozumieniu produktów lub usług. Niezależnie od skali biznesu, warto ułatwić użytkownikom przystosowanie się do nowych zmian i pokazać w prostym filmie, jak najnowszy produkt różni się od wcześniejszego.

5. Prezentacja akcji CSR

Akcje społecznej odpowiedzialności biznesu na stałe wpisały się w działalność firm. To z jednej strony czynienie dobra, z drugiej może to być solidne narzędzie promujące. W zależności od aktualnego planu komunikacji i celów z nią związanych, mogą one wzmocnić wizerunek przedsiębiorstwa, budować pozytywne skojarzenia i pomóc tak przy rekrutacji kolejnych pracowników, jak i pozyskiwaniu potencjalnych klientów.

Jednak do tego, by się o nim o tym dowiedzieli, zobaczyli skalę danego przedsięwzięcia, niezbędne jest właśnie wideo. Dzięki niemu pokażemy dynamikę, rozmach czy też emocje naszej aktywności.  

* wyzowl.com, Video Marketing Statistics 2018, Survey: The State of Video Marketing 2018

Anita Kijanka –  właścicielka agencji PR Come Creations Group. Specjalizuje się w promowaniu i wprowadzaniu na rynek produktów i usług z zakresu nowych technologii. O najbardziej skomplikowanych rozwiązaniach technologicznych potrafi opowiedzieć w przystępny i niezwykle kreatywny sposób. Z wykształcenia doktor nauk społecznych.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin