sobota, 5 października, 2024
Strona głównaCase studiesJak Pasaże Tesco komunikowały swoje 20. urodziny

Jak Pasaże Tesco komunikowały swoje 20. urodziny

PUNKT WYJŚCIA

Pasaże Tesco to centra handlowe zlokalizowane na terenie całej Polski, które należą do Tesco Polska. Dzięki różnorodnej dopasowanej do potrzeb klientów ofercie i optymalnej powierzchni można zrobić w nich szybkie i kompleksowe zakupy w jednym miejscu.

Z okazji 20-lecia obecności na polskim rynku Pasaże Tesco przygotowały atrakcje dla swoich klientów. W wybranych lokalizacjach zostały zorganizowane urodzinowe eventy poprzedzające kulminacyjne wydarzenie, które zwieńczało celebrację jubileuszu. Na klientów czekały otwarcia lokali marek dotychczas nieobecnych w Pasażach Tesco, a także specjalne oferty i promocje. 20-leciu Pasaży Tesco towarzyszyła również urodzinowa kampania wizerunkowa, której celem była nie tylko promocja jubileuszu, lecz także wzmocnienie wizerunku centrów handlowych.

CELE PROJEKTU

– wspólna celebracja jubileuszu
– zwiększenie liczby klientów poprzez stworzenie dodatkowej motywacji do odwiedzenia Pasaży Tesco
– zaoferowanie klientom benefitów i atrakcji w zamian za zakupy u najemców Pasaży Tesco
– zwiększanie aktywności klientów poprzez zorganizowanie konkursu
– wywołanie pozytywnych emocji
– popularyzacja marki przez działania, które wpisywały się w określony czas i odpowiadały realnym potrzebom Polaków

GRUPY DOCELOWE

– lokalni klienci
– klienci Pasaży Tesco
– rodziny z dziećmi

NARZĘDZIA WYKORZYSTANE W KAMPANII:

– PR
– influencer marketing
– eventy
– działania social media

REALIZACJA PROJEKTU

Okrągłe urodziny Pasaży Tesco to czas, w którym marka chciała podziękować klientom za chwile spędzone razem oraz zaprosić do wspólnego świętowania wraz z ambasadorem Mateuszem Gesslerem oraz innymi gwiazdami.

Celebrowanie urodzin rozpoczęło się we wrześniu 2019 roku, kiedy został zorganizowany dla dzieci i ich rodziców konkurs „Śniadanie na szóstkę”. Polegał on na zrobieniu zdrowego i kreatywnego drugiego śniadania do szkoły dla dziecka. Nagrodą dla zwycięzcy były warsztaty kulinarne przeprowadzone przez Mateusza Gesslera.

15 października z kolei został ogłoszony ogólnopolski konkurs pod hasłem „20LatRazem”, w którym uczestnicy mieli za zadanie dokończyć zdanie: „Gdy miałam/miałem 20 lat…”. Nagrodą był rodzinny wyjazd do Londynu oraz kolacja na miejscu z Mateuszem Gesslerem.

Dodatkowo, z okazji 20 urodzin, w Pasażach Tesco w Częstochowie i w Krakowie odbyły się eventy z udziałem jednego z najpopularniejszych tiktokerów-influencerów – Dominika Rupińskiego.

Odwiedzający mieli możliwość zrobienia sobie zdjęć z influencerem, a na aktywnych użytkowników social mediów czekały słodkie upominki pod postacią waty cukrowej „I’m So Sweet” Dominika Rupińskiego.

Kulminacyjną datą był 26 października, kiedy w Pasażu Tesco na warszawskim Gocławiu odbył się zwieńczający celebrację event z udziałem gwiazd: Natalii Siwiec, Doroty Gardias i Małgorzaty Rozenek-Majdan, influencera Dominika Rupińskiego oraz ambasadora marki Mateusza Gesslera. Podczas wydarzenia gwiazdy wspólnie pokroiły tort, częstując nim klientów centrum handlowego.

Wtedy został też rozstrzygnięty konkurs „Śniadanie na szóstkę”, a najmłodsi mogli wziąć udział w warsztatach kulinarnych prowadzonych przez Gesslera.

Z okazji 20-lecia w filmie kampanijnym, który powstał specjalnie na tę okazję, gwiazdy (Natalia Siwiec, Dorota Gardias i Małgorzata Rozenek-Majdan) podzieliły się swoimi wspomnieniami związanymi z Pasażami Tesco oraz opowiedziały o swoich marzeniach, jakie miały 20 lat temu.

Wsparciem w obszarze social mediów była także wysyłka kreatywna, w której znajdowały się gadżety z lat 90. – np. guma do skakania, jojo, długopis na 10 kolorów czy tarcza z piłkami. Celem wysyłki było komunikowanie jubileuszu Pasaży Tesco oraz odwołanie się do emocji i wywołanie sentymentu. 20 lat temu powstał bowiem pierwszy Pasaż Tesco, a produkty z wysyłki były dostępne wówczas w centrum handlowym. Paczkę wysłano do 50 influencerów oraz dziennikarzy.

EFEKTY (za okres: październiklistopad 2019)

– łączny zasięg publikacji zapowiadających event w Pasażu Tesco Gocław w social mediach: 361 923 tys.
– ponad 65 zgłoszeń do konkursu „Śniadanie na Szóstkę”
– ponad 440 zgłoszeń do konkursu „Gdy miałam/łem 20 lat…”
– AVE o łącznej wartości: 393 511 zł netto (dane IMM i agencji)
– publikacje we wszystkich portalach plotkarskich, people i lifestylowych
– wideorelacje w serwisach takich jak Jastrząbpost i Pudelek
– liczba klientów biorących udział w celebracji 20 Urodzin Pasaży Tesco: 7500 osób

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj