.

Bezpieczeństwo dzieje się teraz. Case study projektu „Jak Jeździsz”

dodano: 
14.12.2018

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

BSS Group dla Santander Bank Polska

TŁO

Nie tylko od przepisów, pogody czy stanu polskich dróg – bezpieczeństwo na drodze zależy od każdego z nas: kierowcy, rowerzysty, pieszego. Szerzenie kultury i empatii wśród wszystkich uczestników ruchu drogowego kilka lat temu stało się naszą misją. Ponad 20 milionów Polaków uprawnionych jest do prowadzenia pojazdów. Co gdyby każdy z nich stał się ambasadorem bezpiecznej jazdy?

Postawiono przed nami zadanie: sprawić, aby bezpieczeństwo na drodze i ekologia stały się elementami stylu życia każdego z nas. Bycie odpowiedzialnym jest dziś w modzie i jest to trend, który chcemy wspierać i rozwijać. Dlatego wspólnie z Santander Bank Polska realizujemy projekt „Jak Jeździsz”. Jako agencja BSS Group odpowiadamy za pomysł kreatywny i komunikację projektu.

ZAŁOŻENIA

Zamiast straszyć – edukujemy

Nasz przekaz jest autentyczny i bliski kierowcom. Zamiast straszyć statystykami z wypadków i kolizji na drogach czy krytykować konkretne zachowania, postawiliśmy na edukację i dyskusję. Znalezienie wspólnego języka było kluczem do promowania bezpieczeństwa, a komunikacja w mediach społecznościowych miało pozwolić na dotarcie do każdego, komu ten temat nie jest obojętny. Wiedzieliśmy, że zrobienie z bezpieczeństwa na drogach i ekologii tematów popularnych, które każdy chciałby promować, będzie trudnym wyzwaniem, dlatego podeszliśmy do tematu w sposób innowacyjny.

CELE

Celem „Jak Jeździsz” jest promocja odpowiedzialnego i kulturalnego zachowania na drodze w lokalnych społecznościach. Zadaniem, które wyznaczyliśmy sobie w szczególności, był wpływ na sposób postrzegania bezpiecznej jazdy. Poruszanie się po drogach z kulturą i myślą o innych postanowiliśmy zamienić w trend i styl życia, którym kierowcy chętnie dzielą się między sobą.

REALIZACJA

Małe społeczności – duży efekt

Choć z roku na rok powstają nowe kampanie dotyczące odpowiedzialnego zachowania na drodze, niewiele z nich dociera do mniejszych miejscowości. Od początku głównym obszarem działań był profil projektu na Facebooku. Dopasowaliśmy treści do formy przekazu tak, aby porady i wskazówki były przekazywane dalej przez udostępnianie postów, włączanie się do dyskusji w komentarzach i wiadomościach prywatnych. Większość akcji promujących bezpieczeństwo na drogach dzieje się w dużych miastach – zainicjowanie naszych działań w internecie miało na celu dotarcie do lokalnych społeczności i wszystkich uczestników ruchu drogowego.


Kampania „Jak Jeździsz” w liczbach

Przy wsparciu ambasadora projektu, kierowcy wyścigowego Kuby Giermaziaka, przekazujemy wartościowe porady dotyczące m.in. kultury jazdy, eksploatacji i wyposażenia samochodu, przepisów drogowych, pierwszej pomocy w razie kolizji i wypadku drogowego, prawidłowego przewożenia dzieci i techniki jazdy.

Ponadto promujemy edukację kierowców podczas wydarzeń dla klientów i pracowników Santander Bank Polska, na których organizujemy m.in. ćwiczenia z zakresu techniki jazdy i udzielania pierwszej pomocy. Do pracowników banku, w szczególności użytkowników aut służbowych, kierujemy osobną komunikację, która przypomina m.in. o zasadach bezpieczeństwa podczas jazdy. Projekt Santander Bank Polska merytorycznie wspiera Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego – koalicja sektora prywatnego, publicznego i organizacji pozarządowych, działająca na rzecz zmniejszenia liczby wypadków na drogach.

Ekobezpieczni

W 2018 roku postanowiliśmy skierować nasze działania także do najmłodszych. Uczniowie szkół podstawowych już są aktywnymi uczestnikami ruchu drogowego, a za kilka lat przystąpią do egzaminu na prawo jazdy. Zaprosiliśmy ich do podzielenia się wizją bezpiecznej drogi do szkoły. Podsunęliśmy temat, a dzieci mogły wykazać się kreatywnością w pracach plastycznych i filmowych.


Grafika promująca konkurs „Ekobezpieczni”

Efekt przerósł nasze oczekiwania – do konkursu zgłosiło się blisko 50 szkół z całej Polski, a zgłoszone prace doczekały się ponad 176 tysięcy głosów internautów. Kontynuacją akcji są lekcje bezpieczeństwa w formie wideo, skierowane do uczniów szkół podstawowych dostępne dla wszystkich.

Filmy edukacyjne dla uczniów dostępne są na stronie.

#Zaparkuj telefon i jedź

Kampania #Zaparkuj telefon i jedź skupiała się na problemie nagminnego korzystania z telefonów komórkowych za kierownicą, w tym pisania SMS-ów. Jej celem było uświadomienie kierowcom ryzyka i wyeliminowanie niechlubnej praktyki patrzenia w ekran smartfona zamiast na drogę. W całej Polsce, w 124 stacjach radiowych, emitowane były specjalne, skłaniające do refleksji spoty. Przekazy oparte były na emocjach, ale ich celem nie było straszenie. Miały wzbudzać przemyślenia, ostrzegać oraz sprawić, aby każdy z nas, zanim ruszy w podróż, odłożył telefon i skupił się wyłącznie na jeździe. Kampania została wsparta szeregiem akcji na Facebooku, a także w prasie.


Grafika promująca akcję #Zaparkuj telefon i jedź

EFEKTY

Projekt „Jak Jeździsz” wystartował w grudniu 2015 roku, a w BSS Group pracujemy nad nim od samego początku. Zasięg fanpage’a „Jak Jeździsz” w 2017 roku wyniósł 29 milionów. Na początku grudnia 2018 roku profil obserwuje ponad 121 tysięcy użytkowników, co czyni „Jak Jeździsz” jednym z największych projektów z zakresu bezpieczeństwa drogowego w Polsce.

Realne efekty zauważamy codziennie na polskich drogach. Najbardziej cieszą nas historie użytkowników, którzy wcielają się w rolę ambasadorów bezpiecznej jazdy. Promowanie bezpieczeństwa to szerzenie świadomych wyborów i zachowań, dzięki którym wszystkim porusza się po drogach łatwiej. Wzajemna empatia i zrozumienie – oto efekt, do którego dążymy przez cały czas. I jest nas coraz więcej.

Nagrody:

Projekt „Jak Jeździsz” Santander Bank Polska zdobył nagrodę w konkursie European Excellence Awards

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin