Mamy hasło dla Warszawy
„Warszawa. Każdemu po drodze” to hasło promocyjne, które zostało wybrane przez mieszkańców i miłośników Warszawy do walki o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Jak czytamy w Dzienniku, nowy element promocji miasta szczególnie spodobał się jego młodym mieszkańcom.
Bartosz Bator, autor artykułu, podkreśla, że sytuacja, w której mieszkańcy sami decydują, jaki będzie nowy wizerunek miasta, to nowość w Polsce. „Na świecie panuje już bowiem trend w PR nazywany community relations polegający na współpracy samorządów z lokalną społecznością. U nas najczęściej takie zadania zlecane są agencji PR” - pisze Bator. Specjaliści uważają, że od hasła, do wypracowania całej kampanii promocyjnej jeszcze długa droga. Piotr Czarnowski z First PR dodaje, że powinno się zapytać obcokrajowców, jak rozumieją hasło, stworzyć listę znaczeń i wybrać takie, które mają szanse na powodzenie, a dodatkowo zmaterializować hasło: „po drodze”.(mk)