2,5 mln na promocję funduszy europejskich w Polsce

dodano: 
20.12.2010
komentarzy: 
0

Polska chce promować fundusze europejskie i dostaje na ten cel 2,5 mln zł.  Ministerstwo Rozwoju Regionalnego planuje za pośrednictwem Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna wpłynąć na stereotypowe postrzeganie środków unijnych na rozwój naszego kraju.  Po raz kolejny ruszyła szeroko pojęta kampania promująca unijne wsparcie. Znamy 17 laureatów, którzy dostaną dofinansowanie w postaci dotacji.

Konkursów z ramienia Ministerstwa Rozwoju Regionalnego na działania informacyjne i promocyjne od 2005 roku było już 5. Tym razem, spośród 122 nadesłanych wniosków, komisja wyłoniła 17 najlepszych. Łączna kwota przyznana na tę edycję konkursu wynosi 4 231 449,61 zł i przekracza pierwotną pulę środków przewidzianych na jego realizację, czyli 4 mln zł.

Tym sposobem wiedzę o funduszach unijnych promować będą kampanie realizowane m.in. we współpracy ze stacjami telewizyjnymi. Programy, o których mowa to:

- magazyn informacyjno-reportażowy „Twój Fundusz. Twoja Szansa”,

- cykl programów dla przedsiębiorczych kobiet „Kobieta z dotacją w tle”,

- program „Laboratorium XXI wieku – Fundusze Europejskie dla nauki i gospodarki”,

- cykl podróżniczo-edukacyjny dla młodzieży prezentujący atrakcje turystyczne przywrócone do świetności dzięki dotacjom.

W obecnej edycji wybrany został tylko jeden projekt radiowy, który będzie prezentowany na antenie Radia Zet. Głosem kampanii został Janusz Weis. Kampania, której nutą przewodnią będą dwuminutowe audycje prezentujące wpływ funduszy europejskich na życie zwykłych ludzi, potrwa do grudnia br.

Do rywalizacji stanęły również magazyny prasowe. Zwycięzcami zostały min.: „Rzeczpospolita”, „Przekrój” oraz „Pani Domu”.  Tytuły te mają zamieszczać na swoich łamach cykle artykułów specjalnie dostosowanych treścią do swoich odbiorców i niezmiennie promujących efekty wykorzystania funduszy europejskich. Dzięki wsparciu POPT powstanie Serwis Funduszy Europejskich dla dzieci i młodzieży. (ek)

Źródło:

Źródło: Portfel.pl, Euro Ekspert, „Jak Polska promuje fundusze europejskie?”, Marta Ostrowska, str. 18, 1.12.10.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin