Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
„Te studia to tragedia!”, czyli jak zachęcić studentów do wyboru uczelni w czasie pandemii. wobec wyzwań rekrutacji w czasach pandemii białostocka akademia teatralna postawiła na przewrotną kampanię „te studia to tragedia!” w social mediach. tło. akademia teatralna im. a. zelwerowicza w warszawie filia w białymstoku to uczelnia z ponad 40-letnią historią. kształci aktorów, reżyserów i technologów teatru lalek. w tym roku, jak wszystkie inne uczelnie, stanęła przed koniecznością zmian w sposobie dotarcia do kandydatów i prowadzenia rekrutacji na kolejny rok akademicki. akademia postawiła na działania w kanałach społecznościowych, które zrealizowała przy wsparciu agencji white bits. cele. białostocka akademia teatralna konkuruje z większymi i bardziej rozpoznawalnymi ośrodkami, jak warszawa czy wrocław. jej mocne strony to bogaty program kształcenia dostosowany do potrzeb współczesnego teatru – szczególnie teatru formy – zajęcia w niewielkich grupach, nacisk na zapewnienie studentom przestrzeni do eksperymentowania i tworzenia. budowanie wizerunku i zachęcenie do aplikowania młodych ludzi z całej polski – to dwa główne cele realizowanych działań. realizacja. „wyrażaj się. w tych murach to przystoi”. koncepcja kreatywna musiała być wyrazista, aby zaistnieć w świadomości wymagającej grupy docelowej przy skromnym budżecie na dystrybucję treści. kampania powstała jako wypadkowa trzech obszarów, zmapowanych na początkowym etapie prac. były to:. – cechy pokolenia z – czyli grupy docelowej: potrzeba wyrażania siebie, znalezienia swojej drogi, rozwijania pasji, tworzenia własnej legendy– wartości akademii teatralnej – indywidualne podejście, otwartość, duża swoboda twórcza zapewniana studentom– insight konsumencki – „dobre rady”, jakie słyszą młodzi ludzie wybierający się na uczelnie artystyczne, szczególnie w roku, który nie był łatwy dla osób pracujących na scenie. efekt – koncepcja „te studia to tragedia!” – to mrugnięcie okiem do młodych ludzi w kontekście niełatwych wyborów, mające swoje przewrotne rozwinięcie w kolejnych odsłonach kampanii. warstwa wizualna oparta została na ekspresyjnych kolażach, wykorzystujących wątki związane ze sztuką i teatrem. przebieg kampanii. – kampania realizowana była na facebooku i instagramie. działania płatne targetowane były ogólnopolsko, z przekierowaniem na stronę rekrutacji. czas emisji kampanii: lipiec-sierpień 2020 roku. efekty. – dzięki działaniom w ramach kampanii, białostocka akademia zaistniała silniej obok wiodących ośrodków akademickich, jak wrocław czy warszawa. wzrost liczby kandydatów na wszystkie trzy kierunki wyniósł w sumie 150 proc., dodatkowo poziom aplikacji i tzw. teczek kandydatów był bardzo wysoki. – kandydaci w swoich wideo-wizytówkach przyznawali, że do aplikacji do tej placówki zachęciła ich kampania w social mediach. – całościowy zasięg działań: 940 tys. osób z grupy docelowej z dużych miast całej polski. – 8850 kliknięć w link do strony rekrutacji. wnioski. czego nauczyliśmy się podczas kampanii?– znalezienie języka i narzędzi, by dziś, w zmieniającej się rzeczywistości, mówić o edukacji „bez ściemy”, to duże wyzwanie – ale i duża satysfakcja– po raz kolejny udowodniliśmy, że marka spoza „top of mind” może konkurować z czołówką, w tym przypadku ze znanymi uczelniami artystycznymi w dużych miastach, z bogatą tradycją sceniczną.
Wobec wyzwań rekrutacji w czasach pandemii białostocka Akademia Teatralna postawiła na przewrotną kampanię „Te studia to tragedia!” w social mediach.
TŁO
Akademia Teatralna im. A. Zelwerowicza w Warszawie Filia w Białymstoku to uczelnia z ponad 40-letnią historią. Kształci aktorów, reżyserów i technologów teatru lalek. W tym roku, jak wszystkie inne uczelnie, stanęła przed koniecznością zmian w sposobie dotarcia do kandydatów i prowadzenia rekrutacji na kolejny rok akademicki. Akademia postawiła na działania w kanałach społecznościowych, które zrealizowała przy wsparciu agencji White Bits.
CELE
Białostocka Akademia Teatralna konkuruje z większymi i bardziej rozpoznawalnymi ośrodkami, jak Warszawa czy Wrocław. Jej mocne strony to bogaty program kształcenia dostosowany do potrzeb współczesnego teatru – szczególnie teatru formy – zajęcia w niewielkich grupach, nacisk na zapewnienie studentom przestrzeni do eksperymentowania i tworzenia.
Budowanie wizerunku i zachęcenie do aplikowania młodych ludzi z całej Polski – to dwa główne cele realizowanych działań.
REALIZACJA
„Wyrażaj się. W tych murach to przystoi”. Koncepcja kreatywna musiała być wyrazista, aby zaistnieć w świadomości wymagającej grupy docelowej przy skromnym budżecie na dystrybucję treści.
Kampania powstała jako wypadkowa trzech obszarów, zmapowanych na początkowym etapie prac. Były to:
– cechy Pokolenia Z – czyli grupy docelowej: potrzeba wyrażania siebie, znalezienia swojej drogi, rozwijania pasji, tworzenia własnej legendy
– wartości Akademii Teatralnej – indywidualne podejście, otwartość, duża swoboda twórcza zapewniana studentom
– insight konsumencki – „dobre rady”, jakie słyszą młodzi ludzie wybierający się na uczelnie artystyczne, szczególnie w roku, który nie był łatwy dla osób pracujących na scenie
Efekt – koncepcja „Te studia to tragedia!” – to mrugnięcie okiem do młodych ludzi w kontekście niełatwych wyborów, mające swoje przewrotne rozwinięcie w kolejnych odsłonach kampanii.
Warstwa wizualna oparta została na ekspresyjnych kolażach, wykorzystujących wątki związane ze sztuką i teatrem.


PRZEBIEG KAMPANII
– Kampania realizowana była na Facebooku i Instagramie. Działania płatne targetowane były ogólnopolsko, z przekierowaniem na stronę rekrutacji. Czas emisji kampanii: lipiec-sierpień 2020 roku.
EFEKTY
– dzięki działaniom w ramach kampanii, białostocka Akademia zaistniała silniej obok wiodących ośrodków akademickich, jak Wrocław czy Warszawa. Wzrost liczby kandydatów na wszystkie trzy kierunki wyniósł w sumie 150 proc., dodatkowo poziom aplikacji i tzw. teczek kandydatów był bardzo wysoki
– kandydaci w swoich wideo-wizytówkach przyznawali, że do aplikacji do tej placówki zachęciła ich kampania w social mediach
– całościowy zasięg działań: 940 tys. osób z grupy docelowej z dużych miast całej Polski
– 8850 kliknięć w link do strony rekrutacji
WNIOSKI
Czego nauczyliśmy się podczas kampanii?
– znalezienie języka i narzędzi, by dziś, w zmieniającej się rzeczywistości, mówić o edukacji „bez ściemy”, to duże wyzwanie – ale i duża satysfakcja
– po raz kolejny udowodniliśmy, że marka spoza „top of mind” może konkurować z czołówką, w tym przypadku ze znanymi uczelniami artystycznymi w dużych miastach, z bogatą tradycją sceniczną