piątek, 5 grudnia, 2025

Felietony

Ego ważniejsze od empatii. Po co firmy zatrudniają PR-owców?

„Otwartość na nową strategię komunikacji ceniona jest jedynie na etapie przetargu, bo w rzeczywistości PR-owcy są postrzegani jako maszynki do tworzenia treści”...

Nowatorski wkład do debatologii?

„To, co zorganizowano w Końskich, ma już bowiem swoją fachową nazwę – »wywiad sponsorowany« (...). Z kolei »Arena Prezydencka« w Lesznie to nic innego jak duża »konferencja prasowa«” – pisze dr Szalkiewicz...

„Debaty” i debaty

„Niestety co kampanię wszyscy organizują tego typu »debaty«, których sens jest bardzo umowny. No ale wszyscy chcą też debatować – tylko czy warto?” – zastanawia się dr Wojciech K. Szalkiewicz...

Biznes w czasach zarazy. Czy można było się do tego przygotować?

„Ci, którzy przed wybuchem pandemii potrafili zbudować szczere i głębokie relacje ze swoimi klientami, dziś mają większe szanse na przetrwanie niż ci, którzy tych relacji nie mają” – pisze Przemysław Przybylski...

„Chwyt Tuska”, czyli inflacja i kampania wyborcza

„Jeżeli dynamika wzrostu cen towarów i usług w naszym kraju nie spadnie (a ekonomiści raczej się tego nie spodziewają), to jednym z głównych tematów obecnej kampanii prezydenckiej może być inflacja” – pisze dr Wojciech K. Szalkiewicz...

To więcej niż gest…

„ (...) niedawny gest posłanki Joanny Lichockiej to zdecydowanie więcej niż polityczna głupota – to błąd. I to poważny, mogący mieć dalekosiężne skutki tak dla jego autorki, jak i dla reprezentowanego przez nią ugrupowania” – pisze dr Wojciech Szalkiewicz...

Informacji o powiecie udziela tylko starosta?!

Ma to „zapobiegać przekłamaniom w informacjach przekazywanych mediom”. Czy faktycznie ma to sens? O tym pisze dr Wojciech K. Szalkiewicz...

Czy PR-owcy czytają gazety?

„Część młodego pokolenia lub pozostali PR-owcy nie mają często do czynienia z prasą. A szkoda” – pisze Łukasz M. Zając...

„Rovian campaign” po polsku

Wygląda na to, że przepis na sukces wyborczy autorstwa Karla Rove'a, jednego z najsłynniejszych amerykańskich spin doktorów, jest powielany przez Prawo i Sprawiedliwość – pisze dr Szalkiewicz...

Telewizja publiczna i „goebbelsowska” propaganda

»Natrętna propaganda« TVP ma jednak niewiele wspólnego, z tą którą tworzył J. Goebbels. Czerpie zaś niewątpliwie pełnymi garściami z PRL-owskiej propagandy sukcesu lat 70.”...

O czym nie rozmawiać przy świątecznym stole…

„Priorytetem będzie ocena szans naszych skoczków narciarskich. Jednak po pewnym czasie (i kilku toastach) rozmowa zejdzie na tematy polityczne” – pisze dr Wojciech K. Szalkiewicz...

Wyszło to raczej kiepsko?

Dr Wojciech K. Szalkiewicz w swoim felietonie pisze o niedawnej konferencji „Praca dla Polski”...

Sondażowe manipulacje – case study

„Pozwolę sobie zaproponować malutkie case study dotyczące »globalnej, jak i lokalnej dezinformacji«, wracając tym samym do zagadnienia wiarygodności sondaży przedwyborczych” – pisze dr Szalkiewicz...

Przy biurku w Gabinecie Owalnym

„Nawet jeżeli przyjąć, że wizyta polskiego prezydenta w Białym Domu była olbrzymim sukcesem polskiej dyplomacji, jak zapewniają politycy Zjednoczonej Prawicy, to sukces ten został zdezawuowany przez jedno zdjęcie” – pisze dr Wojciech K. Szalkiewicz...