.

wykres

II kwartał 2019 roku kolejnym kiepskim okresem dla szukających pracy w branży PR

dodano: 
08.07.2019

Autor:

PRoto.pl
komentarzy: 
0

Od kwietnia do czerwca 2019 roku w serwisie PRoto.pl pojawiło się 247 ofert pracy. W porównaniu z I kwartałem tego roku to spadek o 27 ogłoszeń. W analogicznym okresie ubiegłego roku ofert było natomiast o 46 więcej.

Zobacz też: Aktualne oferty pracy na PRoto.pl

Najlepszym czasem na szukanie pracy w II kwartale był kwiecień – wówczas pracodawcy poszukiwali PR-owców 96 razy. W maju ogłoszeń było już mniej, bo 78. Najmniej sprzyjał szukaniu pracy czerwiec – wtedy ogłoszeń o pracę pojawiło się tylko 73.

58 proc. opublikowanych na PRoto.pl ofert dotyczyło pracy w agencjach PR. 42 proc. stanowiły natomiast ogłoszenia zamieszczone przez firmy i instytucje. W porównaniu z poprzednim kwartałem zwiększył się odsetek ofert dotyczących pracy po stronie firm bądź instytucji – wówczas wynosił 34 proc.

Agencje PR równie często szukały konsultantów i asystentów oraz specjalistów – oferty na te stanowiska stanowiły po 35 proc. wszystkich zamieszczonych przez firmy public relations. W poprzednim kwartale sytuacja była nieco inna - odsetek ofert dla specjalistów przewyższył wówczas liczbę tych skierowanych do konsultantów i asystentów. 22 proc. ofert od agencji skierowane było do praktykantów, a zaledwie 8 proc. – do managerów i dyrektorów.

W instytucjach i firmach z kolei stawiano przede wszystkim na bardziej doświadczonych pracowników. Rekrutowano w większości specjalistów – do nich skierowano aż 71 proc. ogłoszeń. 13 proc. ofert pracy dotyczyło praktykantów, a 10 proc. – managerów i dyrektorów. Najrzadziej poszukiwano konsultantów i asystentów – te oferty stanowiły jedynie 6 proc. zamieszczonych przez firmy i instytucje.

Czytaj też:
Monitorowanie mediów wśród obowiązków pracowników PR. Raport z II kwartału 2019: Z danych IMM wynika, że w II kwartale 2019 roku zamieszczono ponad 240 ofert, w których pracodawca wzmiankuje monitorowanie mediów jako jedną z wymaganych kompetencji wśród pracowników działów związanych z PR-em i marketingiem

Niezmiennie najłatwiej o pracę w branży PR było w województwie mazowieckim – stąd pochodziło 198 z 247 opublikowanych ofert. Większość z nich dotyczyła zatrudnienia w samej Warszawie. Na drugim miejscu znalazło się województwo dolnośląskie (16 ofert), a za nim wielkopolskie (8 ofert).

Źródłem 79 proc. analizowanych ogłoszeń było PRoto.pl. (mb)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin