Globalna wartość influencer marketingu wzrośnie z 10,5 mld dol. w 2025 roku do 13,7 mld dol. w 2027 roku – wynika z analizy Dentsu Central Europe. Raport ma podkreślić zarówno kluczową rolę pokolenia Z w tym obszarze, jak i rosnące znaczenie zaufania i autentyczności w komunikacji marek.
Twórcy analizy „Shaping the Future of Influencer Marketing – Gen Z and Trust” zwracają również uwagę na potrzebę wspólnego opracowywania treści przez marki, influencerów i społeczności. Taka strategia oznacza odejście od jednokierunkowej komunikacji reklamowej na rzecz budowania autentycznych relacji. Wraz z rosnącym wpływem pokolenia Z na zachowania konsumenckie, influencer marketing staje się dla marek kluczowym narzędziem w budowaniu zaufania i zwiększaniu zaangażowania.
Pokolenie Z obecnie stanowi około 25 proc. światowej populacji i ma odpowiadać za niemal 20 proc. globalnych wydatków do 2030 roku. Nic więc dziwnego, że staje się ono głównym celem działań marketingowych.
Przedstawiciele pokolenia Z znani są z biegłości cyfrowej i silnego zamiłowania do autentyczności i odpowiedzialności społecznej. Są też związani z influencerami, a w szczególności tymi, którzy naprawdę wierzą w promowane przez siebie produkty.
Marki muszą dostosować się do obecnie panujących realiów. Aby skutecznie dotrzeć do pokolenia Z, coraz częściej sięgają one po influencer marketing.
Chcesz dowiedzieć się, jak budować markę, która przyciąga uwagę i przekłada się na wyniki sprzedażowe, a także jak skutecznie ją chronić, gdy stawką są pieniądze oraz reputacja? Zapraszamy na Kongres Wiedzy PRoto! Szczegóły dotyczące wydarzenia znajdziesz tutaj.
Wartość influencer marketingu rośnie
Z analizy Dentsu wynika, że aż 65 proc. firm postrzega influencer marketing jako kluczowy element strategii. Ponadto ponad 40 proc. przedsiębiorstw przeznacza od 10 do 20 proc. swoich budżetów marketingowych na współpracę z twórcami internetowymi. Firmy uzasadniają te działania rosnącą aktywnością pokolenia Z w mediach społecznościowych, które coraz częściej staje się ich główną grupą docelową.
Przewiduje się, że globalna wartość influencer marketingu wzrośnie z 10,5 mld dol. w 2025 roku do 13,7 mld dol. w 2027 roku. W miarę jak rynek ten staje się coraz bardziej nasycony, innowacyjne strategie staną się koniecznością, aby przyciągnąć uwagę konsumentów.
Influencerzy kluczem do wzrostu widoczności marki?
Zwiększenie widoczności marki ma kluczowe znaczenie w różnych sektorach, szczególnie w branży FMCG oraz finansów i ubezpieczeń. Dla przykładu firmy FMCG inwestują we współprace z influencerami, aby tworzyć atrakcyjne treści rozrywkowe związane z marką, które mają za zadanie angażować i zachwycać odbiorców. Sektory alkoholu oraz finansów i ubezpieczeń priorytetowo traktują natomiast autentyczną komunikację, która pomaga w budowaniu zaufania i wiarygodności.
Do najważniejszych wyzwań biznesowych, które marki chcą rozwiązać z pomocą influencerów, należą zwiększenie widoczności marki w grupie docelowej (85 proc.), podniesienie zaangażowania odbiorców (52 proc.) oraz nadanie marce autentycznego głosu (48 proc.).
Pokolenie Z regularnie śledzi twórców internetowych
68 proc. przedstawicieli pokolenia Z regularnie ogląda treści tworzone przez influencerów. W przypadku millenialsów odsetek ten wynosi 45 proc., a generacji X – 27 proc. Co więcej, powodem tego jest możliwość utożsamiania się z twórcami internetowymi, która jest dwukrotnie ważniejsza niż popularność danego influencera wśród odbiorców.
Twórcy internetowi cieszą się większym zaufaniem niż marki
Za sukcesem kampanii influencermarketingowych stoją zaufanie i autentyczność między markami, twórcami i społecznościami. To właśnie tymi wartościami konsumenci kierują się podczas oceny twórców internetowych.
Badanie pokazuje, że aż 92 proc. osób ufa influencerom bardziej niż tradycyjnym reklamom, a 90 proc. – bardziej niż markom. Co więcej, 70 proc. respondentów zakupiło dany produkt ze względu na polecenie przez twórcę internetowego.
Pełny raport można znaleźć na stronie. (ao)



