Łukasz Piasta

Od kwietnia 2012 odpowiada za doradztwo strategiczne i obsługę klientów z branży finansowej, a także udział w międzynarodowych projektach agencji Weber Shandwick. Wcześniej dyrektor departamentu marketingu i PR w Skarbiec Asset Management Holding (do którego należy Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Skarbiec), skąd przeszedł w połowie sierpnia 2011 roku z Banku DnB NORD Polska. Odpowiada za obszar komunikacji marketingowej oraz public relations.

Łukasz Piasta marketingiem, public relations i komunikacją korporacyjną zajmuje się od ponad 15 lat. Najpierw w jednej z pierwszych w Polsce agencji PR Alcat Communications Ltd., założonej przez amerykańską dziennikarkę pracującą wcześniej w Polsce dla stacji ABC News – Almę Kadragic. Od 1996 roku związany z rynkiem finansowym i kapitałowym. Pracował w Konsorcjum Raiffeisen Atkins (firma zarządzająca NFI Progress), gdzie odpowiadał m.in. za pozycjonowanie funduszu na rynku oraz działania marketingowe i PR związane z debiutem giełdowym. Następnie przez kilka lat związany z branżą funduszy inwestycyjnych i asset management – w należącym wówczas do BRE Banku Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych SKARBIEC odpowiadał za działania marketingowe i PR, wprowadził na rynek nowe typy funduszy inwestycyjnych – m.in. pierwszy na polskim rynku strukturyzowany fundusz gwarantowany, fundusze inwestycyjne zamknięte, fundusz technologiczny.

Piasta prowadził też własną działalność – usługi i doradztwo z zakresu marketingu, komunikacji korporacyjnej i Public Relations. Był m.in. konsultantem spółek wchodzących w skład Skarbiec Asset Management Holding (m.in. TFI Skarbiec, PTE Skarbiec-Emerytura oraz Skarbiec Investment Management), doradzał także Stowarzyszeniu Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych (obecnie Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami) – m.in. przy projekcie Indywidualnych Kont Emerytalnych (IKE).

Przez rok w Banku BGŻ, gdzie zajmował się m.in. badaniami rynku i zarządzaniem elektronicznymi kanałami promocji.

Od lutego 2005 do sierpnia 2011 – w Banku DnB NORD Polska. Najpierw – kiedy DnB NORD był jeszcze bankiem korporacyjnym, obsługującym tylko firmy -  jako dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej i PR. W trakcie przejęcia przez DnB NORD banku BISE, a następnie w trakcie fuzji tych instytucji, pełnił funkcję menedżera integracji w obszarach marketingu i PR, odpowiadał za sferę komunikacji i działania rebrandingowe łączących się banków. Po połączeniu – dyrektor departamentu marketingu i PR, członek komitetu marketingowego banku. Ostatnio – zastępca dyrektora departamentu marketingu, rzecznik prasowy banku.

Piasta jest autorem szeregu publikacji poświęconych PR, rynkowi kapitałowemu i funduszom inwestycyjnym (m.in. Gazeta Wyborcza, Gazeta Giełdy PARKIET, Gazeta Bankowa, Nasz Rynek Kapitałowy, Home&Market, Nowe Życie Gospodarcze). Ma 10 letnią córkę Jagodę i psa-znajdę Burka. Lubi pływać i jeździć na rowerze, lubi muzykę reggae, pasjonuje go też sportowa jazda samochodem – jeździ Mazdą MX5 Sport.

Jest absolwentem Wyższej Szkoły Businessu i Administracji, Wydziału Zarządzania ze specjalizacją Marketing i Kierowanie.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin