piątek, 6 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościAdrian z kolejną kontrowersyjną kampanią. Porusza temat samobójstw

Adrian z kolejną kontrowersyjną kampanią. Porusza temat samobójstw

Fabryka Rajstop Adrian rozpoczęła kolejną kampanię reklamową i znów wzbudziła kontrowersje. Marka podjęła temat samobójstw.

Na billboardach marki Adrian pokazano kobietę leżącą w kałuży krwi, obok której widnieje hasło „Wszyscy słyszeli, ale nikt nie wysłuchał”. Sugeruje to, że jest ona ofiarą przemocy lub ma za sobą próbę samobójczą. Tymi kreacjami marka chce poruszyć problem samobójstw i prób samobójczych i rozpocząć dyskusję na ten temat.

Zamysł kampanii wyjaśniła Małgorzata Pomorska, właścicielka firmy i pomysłodawczyni akcji marketingowych. „Tym razem w naszej kampanii chcieliśmy zwrócić uwagę na o wiele głębszy problem niż przemoc domowa. Postanowiliśmy poruszyć temat samobójstw i prób samobójczych, dotykające w szczególności osób młodych, będących wynikiem depresji, braku zrozumienia, osamotnienia, niezgody i rozwodów rodziców, zbyt wysoko stawianej poprzeczki w szkole, porzucenia przez kochana osobę, utraty pracy, czy pandemii, z którą tak wiele ludzi, z różnych powodów nie jest w stanie sobie poradzić*” – czytamy w poście.

Źródło: facebook.com/AdrianFabrykaRajstop

„Interesujący jest fakt, że w przypadku kobiet, które z reguły uważane są za istoty kruche, zdecydowanie rzadziej dochodzi do samobójstw. Bardzo często kończy się na próbach samobójczych, które mają być sygnałem alarmowym, którego nigdy nie należy lekceważyć i przechodzić obok niego obojętnie. Stąd pomysł na tę kampanię” – napisała Pomorska.

Billboardy marki rajstop Adrian wywołały dyskusję – niektórzy chwalili markę za „wrażliwość społeczną”, przeważały jednak negatywne głosy. Wielu komentujących uznało, że marka przekroczyła granice dobrego smaku oraz że wykorzystuje poważne tematy społeczne do promowania swoich produktów zamiast realnie zaangażować się we wsparcie w danej dziedzinie.

Źródło: facebook.com/AdrianFabrykaRajstop

Fabryka Rajstop Adrian wielokrotnie w swoich kampaniach poruszała tematy społeczne w kontrowersyjny sposób. W poprzednich latach głośno było m.in. o billboardach, na których wystąpiła Karolina Piasecka, żona byłego radnego PiS, która była ofiarą przemocy domowej. Na plakatach umieszczono wówczas hasło „Walcz o siebie! Ja to zrobiłam!”.

Czytaj też: Sprzedaż rajstop promowana ofiarą przemocy domowej. Adrian po raz kolejny z kontrowersyjną reklamą

Wcześniej bohaterką kampanii Adriana była Anna Grodzka, a kampanii towarzyszyło hasło „Każdy ma prawo być sobą”. W 2015 roku na reklamie rajstop umieszczono wizerunek kobiety w czarnych pończochach, która leży oparta o grób.

Czytaj także: Przy okazji wcześniejszej kontrowersyjnej kampanii rozmawialiśmy z Małgorzatą Rosołowską-Pomorską, właścicielką marki Adrian

(mb)

* pisownia oryginalna

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj