czwartek, 10 października, 2024
Strona głównaAktualnościAuchan zaprzecza informacjom o nowych sklepach w Rosji

Auchan zaprzecza informacjom o nowych sklepach w Rosji

Auchan reaguje na medialne publikacje, z których wynikało, że firma otwiera kolejne sklepy w Rosji. Francuska sieć hipermarketów zaprzecza tym doniesieniom i podkreśla, że dalsze prowadzenie działalności w Rosji – po ataku tego kraju na Ukrainę – jest kontynuacją „misji” wobec ludności cywilnej.

9 marca 2023 roku w mediach na całym świecie zaczęły pojawiły się publikacje, oparte na doniesieniach Agencji Reuters, mówiące o rzekomych planach otwarcia nowych sklepów sieci Auchan – pod nazwą Mój Auchan” – na terenie Rosji. Od czasu agresji tego kraju na Ukrainę kontynuowanie tam działalności różnych firm, w tym Auchan, wzbudza kontrowersje. Tuż po wybuchu wojny powstała tzw. „lista wstydu”, na której umieszczono marki, które nie zdecydowały się na wycofanie z Rosji.

Niedawno pojawiły się z kolei doniesienia o zaangażowaniu sieci Auchan we wspieranie armii Putina – według śledztwa przeprowadzonego przez The Insider, „Le Monde” i Bellingcat firma miała dostarczać rosyjskim żołnierzom przebywającym w Ukrainie jedzenie oraz środki czystości w ramach „pomocy humanitarnej” oraz pomagać Kremlowi w przeprowadzeniu mobilizacji wojskowej wśród swoich pracowników.  

Na medialne publikacje o rozszerzeniu działalności sieć zareagowała 12 marca 2023 roku. Biuro prasowe firmy wydało oświadczenie, w którym zaprzeczono planom tworzenia nowych sklepów w Rosji i określono informacją podaną przez Reuters jako „fałszywą”. „Auchan nie otwiera nowych sklepów ani nie tworzy nowych powierzchni sprzedaży w Rosji. Nie, Auchan nigdy nie planowało podwojenia liczby sklepów w Rosji” – czytamy w oświadczeniu firmy. Jak dodaje Auchan, takie przekazy nie pojawiają się „nigdzie w komunikatach czy planach strategicznych Auchan Russia czy Auchan Retail”. Firma wyjaśniła dalej, że 9 marca 2023 roku Auchan Russia ogłosiło rebranding jednego z istniejących już sklepów sieci (funkcjonujących pod marką Atak) na markę My Auchan. „Wprowadzenie tej marki sklepów w formacie ultra-convenience na rynek rosyjski zainaugurowane zostało już w 2016 roku” – przekazano.

W oświadczeniu Auchan Retail przekazało również, że „kontynuuje realizację swojego zobowiązania wobec ludności cywilnej Ukrainy i Rosji, jakim jest zapewnienie dostępu do wysokiej jakości żywności w możliwie najlepszej cenie, dzięki utrzymaniu sklepów sieci na terenie obu tych krajów otwartych”.

Firma oświadcza także, że wstrzymała „wszystkie inwestycje swojej rosyjskiej spółki zależnej” oraz „bezwzględnie przestrzega warunków obecnego embarga i sankcji, działając w ściśle określonych ramach prawnych”. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj