Bankowy PR: szybkość reakcji jest w cenie

dodano: 
12.06.2012
komentarzy: 
0

Dziennikarze finansowi największą wagę przykładają nie do wiedzy i profesjonalizmu PR-owców w bankach, ale szybkości ich reakcji – wynika z raportu firmy ARC Rynek i Opinia, dotyczącego opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki public relations. Jednocześnie dziennikarze mają coraz lepszą opinię o działaniach komunikacyjnych banków.

Zdecydowana większość dziennikarzy (92 proc.) zajmujących się tematyką finansową kontaktuje się z pracownikami banków od 1 do 3 razy w miesiącu lub częściej. Jaką opinię wyrobili sobie na podstawie tych kontaktów?

Przez ostatnie 6 lat wzrósł poziom zadowolenia dziennikarzy z pracy biur prasowych banków. W 2006 roku wystawili oni średnią ocenę 3,55 (w skali od 1 do 5). W 2012 roku wynosi ona już 3,96.

Niezmiennie od 6 lat najpopularniejszym źródłem informacji o bankach, z których czerpie prasa, pozostają biura prasowe, działy PR. Dziennikarze najchętniej korzystają także z materiałów prasowych (92 proc.), własnych wywiadów z bankowcami oraz nieoficjalnych rozmów.

Najbardziej zmalała rola radia i telewizji. Jeszcze w 2008 roku z radia, jako źródła informacji o bankach, korzystało 71 proc. dziennikarzy. W najnowszym badaniu radio jako źródło wskazało 24 proc. W przypadku telewizji odsetek ten przez ostatnie 6 lat zmalał z 59 proc. do 20 proc. Warto zwrócić uwagę na bardzo szybki wzrost roli blogów ekonomistów. W ostatniej ankiecie wskazało na nie 52 proc. dziennikarzy. Jeszcze 4 lata temu to źródło w ogóle nie figurowało w badaniu.



Co ciekawe, profesjonalizm i wiedza pracowników nie jest najistotniejszym czynnikiem, wpływającym na ocenę działalności informacyjnej banków. Dziennikarze większą uwagę przykładają do szybkości reakcji, dostępności telefonicznej pracowników biur prasowych banków, nawyku oddzwaniania oraz posiadania świadomości specyfiki pracy dziennikarskiej.

W badaniu udział wzięło 25 dziennikarzy współpracujących z redakcjami: Dziennika Gazety Prawnej, Forbesa, Gazety Wyborczej, Parkietu, Pulsu Biznesu, Rzeczpospolitej, portalu bankier.pl,  Home Broker, ISB/ Euromoney, Open Finance, PAP, Polskiego Radia, TOK FM. (ks)

Wykresy: ARC Rynek i Opinia

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin