Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
niedziela, 15 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościCo czeka nas po rewolucji mobilnej? Odpowiadają szefowie Publicis Groupe, Phd Worldwide,...

Co czeka nas po rewolucji mobilnej? Odpowiadają szefowie Publicis Groupe, Phd Worldwide, Saatchi & Saatchi Worldwide i Edelmana

Mieliśmy rewolucję cyfrową, następnie społecznościową, a teraz mamy rewolucję mobilną. Forbes zapytał szefów m.in. Publicis Groupe, Phd Worldwide, Saatchi & Saatchi Worldwide oraz sieci Edelman o to, co będzie następne.

Zdaniem Mike’a Coopera z Phd Worldwide jesteśmy na wczesnym etapie rewolucji danych, o której „mówią wszyscy”. „Jestem jednak znużony skupianiem się na samych danych. Bo nie chodzi o nie same, tylko o obraz, jaki dzięki nim powstaje” – zaznacza Cooper. Odmienne zdanie ma Richard Edelman, którego zdaniem PR polega bardziej na instynkcie niż na danych. „To samo dotyczy marketingu. Kampania Old Spice powstała dzięki instynktowi, a nie dzięki danym” – zaznacza szef sieci Edelman. Dodaje on również, że kolejnym etapem po rewolucji mobilnej będzie wzrost nieufności wobec instytucji. „Każde badanie pokazuje spadek zaufania o 10-15 proc. Jesteśmy świadkami rewolucji  prospołecznościowej. Ludzie ufają sobie nawzajem. Chcą tego, co będzie dobre dla ich wspólnoty” – argumentuje Edelman. Kevin Roberts z Saatchi & Saatchi Worldwide wspomina natomiast o rewolucji związanej z dostępnością i prędkością. „Nie ma niczego bardziej rewolucyjnego od świetnych treści, tanich i dostępnych na wszystkich platformach cyfrowych” – przekonuje Roberts.

Jak natomiast będzie wyglądał rynek marketingowy w 2020 roku? „Pięć lat temu wszyscy przewidywali konsolidację w dużych grupach. Obecnie czuję, że mamy silny ruch w drugą stronę” – twierdzi Cooper w Forbesie zaledwie kilka dni po tym, jak grupy Publicis i Omnicom odwołały fuzję. „Patrząc na 2020 rok sądzę, że fragmentacja może zostać ograniczona” – zaznacza natomiast Maurice Levy z Publicis Groupe. „Biorąc nasze trzy sieci: Publicis, Leo Burnett i Saatchi & Saatchi. Wszystkie przygotowują kampanie cyfrowe, które mają mieć taką formę od samego początku a nie są efektem przełożenia klasycznych działań marketingowych na działania cyfrowe” – argumentuje Levy.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj