W miesięczniku Marketing w Praktyce czytamy komentarz prezesa agencji Neuron na temat zmian na rynku usług public relations. Poszerza się on systematycznie, co wymusza na agencjach specjalizowanie się i to ten trend „zdominuje najbliższą przyszłość”. Agencje będą przekazywać coraz więcej zadań na zewnątrz, a same skupią się „na swoim core business, jakim jest doradztwo i budowanie systemów komunikacji”. Autor artykułu przewiduje również, że „w ciągu najbliższych kilku lat będziemy świadkami burzliwego rozwoju technik monitorowania. Prawdopodobnie doczekamy się w końcu satysfakcjonującego i nawet niedrogiego systemu mierzenie skuteczności działań PR- swoistego kamienia filozoficznego, wytęsknionego, a jeszcze nie odkrytego”. Będzie to kamień węgielny nowego PR-u, mierzalnego, a przez to bardziej atrakcyjnego dla potencjalnych klientów. Marek Wróbel zwraca również uwagę na rozwój internetu i możliwość częściowego przenoszenia agencji w przestrzeń wirtualną.