poniedziałek, 15 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościGórak: PR? Już niedługo raczej brand journalism!

Górak: PR? Już niedługo raczej brand journalism!

Zauważmy kilka trendów.

  • Agencje PR ze swoimi tradycyjnymi komunikatami prasowymi prędzej czy później wypadną z rynku. Komunikaty prasowe – takie, które mają szansę się przebić w mediach, coraz rzadziej mają postać suchej informacji, którą następnie wzbogaca, zobiektywizuje i opatrzy wyważonymi wypowiedziami ekspertów niezależny dziennikarz;
  • Materiały, które są skuteczne w pracy PR-owca, to coraz częściej materiały wręcz dziennikarskie. Dobrze, ciekawie napisane, poprzedzone rzetelnym researchem;
  • Wciskanie atrakcyjnych z punktu widzenia marki materiałów czytelnikom czy widzom za pośrednictwem mediów jest słabe.  I nieskuteczne. Żyjemy w erze komunikacji rozdrobnionej, spersonalizowanej, cyfrowej, wizualnej, zawsze online, mobilnej.
  • Media internetowe i papierowe – z małymi wyjątkami – są w złej kondycji finansowej i jakościowej.
  • Agencje PR mogą się wybić i przeżyć walcząc jednocześnie jakością, zaangażowaniem i specjalizacją. A coraz to nowych specjalizacji pojawia się całe mnóstwo, my jako Profeina obraliśmy sektor ecommerce i młode, innowacyjne podmioty.

ERGO:

Naprawdę, zaprawdę, utwierdzam się od kilku lat w przekonaniu, że przyszłością PR-u na ten rok i na kilka kolejnych jest „brand journalism” – tworzenie dobrej treści wokół marki przy wykorzystaniu dziennikarskich umiejętności i warsztatu. Nie ma odwrotu. Aby taką komunikację skutecznie prowadzić potrzebna jest i specjalizacja i solidna strategia komunikacji, która definiuje te konteksty, które warto w imieniu marki poruszać. Bez kompromisów w sferze rzetelności i ukłonów w stronę klienta.

Magdalena Górak, Profeina

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj