W mediach społecznościowych norweskiego oddziału marki samochodów KIA pojawiła się kontrowersyjna reklama uderzająca w Elona Muska. Południowokoreański producent wytłumaczył agencji AFP, że nie zatwierdził opublikowanego przekazu – pisze fortune.com.
Jakiś czas temu KIA Norway opublikowała na swoich profilach w serwisach społecznościowych zdjęcie przedstawiające należący do firmy samochód elektryczny EV3 z naklejką z napisem „Kupiłem to po tym, jak Elon zwariował” – czytamy.
Bad look @Kia to have your official Instagram account in Norway posting stuff like this. pic.twitter.com/agpBvsTyXJ
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) March 9, 2025
Źródło: x.com/SawyerMerritt
Według źródła, hasło to nawiązuje do trendu stworzonego przez posiadaczy Tesli – marki samochodów należącej do Elona Muska. Część właścicieli pojazdów sama umieszcza bowiem na swoich autach naklejki sugerujące, że zakupiła je „przed tym, jak Musk zwariował”.
W ostatnim czasie Tesla zaliczyła duże spadki sprzedaży w Europie, a niektórzy z posiadaczy samochodów tej marki postanowili się ich pozbyć. Powodem takich decyzji mogą być kontrowersyjne poczynania Muska w świecie polityki, które odrzucają konsumentów.
Czytaj też: Amerykańscy celebryci pozbywają się Tesli. To kara dla Elona Muska?
Jak informuje źródło, wspomniana reklama norweskiego oddziału KIA zniknęła z przestrzeni internetowej po tym, jak agencja AFP zwróciła się do firmy z prośbą o komentarz. Producent samochodów powiadomił, że „post był całkowicie niezależną inicjatywą lokalną i nie odzwierciedla stanowiska KIA Europe czy KIA Corporation”. (ao)
Źródło: fortune.com, South Korea’s Kia says it didn’t approve an ad saying drivers bought its EV ‘after Elon went crazy’, 11.03.2025/ Zdjęcie główne: x.com/SawyerMerritt