Komunikacja to słowo klucz

dodano: 
20.02.2014
komentarzy: 
0

„Komunikacja to słowo klucz i miasta zaczynają to rozumieć. Dotychczasowy monolog władz lokalnych zostaje zastąpiony dialogiem” – mówi Adam Mikołajczyk, prezes fundacji Best Place, w wywiadzie dla Gazety Prawnej.

Jak czytamy, samorządy coraz częściej rywalizują między sobą o nowego mieszkańca. W końcu każda osoba, która rozlicza się z podatku w miejscu zamieszkania, zapewnia gminie pieniądze. Adam Mikołajczyk podkreśla, że promocja miasta nie jest tu najważniejsza. „Chcąc przyciągnąć mieszkań­ców, gmina musi podejmować strukturalne działania z zakre­su lokalnej gospodarki, opieki społecznej, opieki nad rodzi­ną oraz całego systemu usług publicznych, które sprawiają, że w danej miejscowości do­brze się żyje” – dodaje.

Walka o nowych mieszkańców nie powinna przysłaniać potrzeb obecnych obywateli. „Dialog ułatwiają zdobycze techniki z mediami skocznościowymi na czele, warto, więc za pomocą social mediów informować o zmianach, które czekają mieszkańców, o pla­nach inwestycyjnych gminy, o zmianach w komunikacji” – zaznacza Mikołajczyk.

Stała komunikacja – dowiadujemy się z dziennika – jest ważniejsza niż jednorazowe działania marketingowe. Dialog z mieszkańcami udowadnia, że samorządy traktują ich po partnersku. Zdaniem Mikołajczyka najskuteczniejsze są te działania, które koncentrują się wokół danej grupy społecznej. „Miasta akademickie adresują swoje działania do studentów, którzy po zdobyciu dyplomu zastanawiają się, czy zostać w danej miejscowości na sta­łe. Dana gmina może posta­wić sobie za cel być dobrym miejscem do mieszkania dla seniorów, z kolei inna dla mło­dych rodzin z małymi dzieć­mi. (mw)

 


 

Sprawdź moduł kursu internetowego Akademii PRoto-> Marketing miejsc

Prowadzi: Adam Mikołajczyk

 


 

Źródło:

Dziennik Gazeta Prawna, Promocja nie wystarczy. Trzeba mieć co reklamować, Piotr Pieńkosz, 19.02.2014
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin