Komunikacja to słowo klucz
„Komunikacja to słowo klucz i miasta zaczynają to rozumieć. Dotychczasowy monolog władz lokalnych zostaje zastąpiony dialogiem” – mówi Adam Mikołajczyk, prezes fundacji Best Place, w wywiadzie dla Gazety Prawnej.
Jak czytamy, samorządy coraz częściej rywalizują między sobą o nowego mieszkańca. W końcu każda osoba, która rozlicza się z podatku w miejscu zamieszkania, zapewnia gminie pieniądze. Adam Mikołajczyk podkreśla, że promocja miasta nie jest tu najważniejsza. „Chcąc przyciągnąć mieszkańców, gmina musi podejmować strukturalne działania z zakresu lokalnej gospodarki, opieki społecznej, opieki nad rodziną oraz całego systemu usług publicznych, które sprawiają, że w danej miejscowości dobrze się żyje” – dodaje.
Walka o nowych mieszkańców nie powinna przysłaniać potrzeb obecnych obywateli. „Dialog ułatwiają zdobycze techniki z mediami skocznościowymi na czele, warto, więc za pomocą social mediów informować o zmianach, które czekają mieszkańców, o planach inwestycyjnych gminy, o zmianach w komunikacji” – zaznacza Mikołajczyk.
Stała komunikacja – dowiadujemy się z dziennika – jest ważniejsza niż jednorazowe działania marketingowe. Dialog z mieszkańcami udowadnia, że samorządy traktują ich po partnersku. Zdaniem Mikołajczyka najskuteczniejsze są te działania, które koncentrują się wokół danej grupy społecznej. „Miasta akademickie adresują swoje działania do studentów, którzy po zdobyciu dyplomu zastanawiają się, czy zostać w danej miejscowości na stałe. Dana gmina może postawić sobie za cel być dobrym miejscem do mieszkania dla seniorów, z kolei inna dla młodych rodzin z małymi dziećmi. (mw)
Sprawdź moduł kursu internetowego Akademii PRoto-> Marketing miejsc
Prowadzi: Adam Mikołajczyk