LC Corp zastrasza internautę, bo zagroził jej wizerunkowi

dodano: 
14.09.2012
komentarzy: 
0

LC Corp, firma znanego wrocławskiego biznesmena Leszka Czarneckiego, żąda od internauty, by usunął z YouTube nakręconą przez siebie wideorelację z wypadku samochodowego. Na lamborghini, którego kraksa spowodowała ogromny korek, widnieje logo firmy.

Jak informuje gazeta.pl, sportowe lamborghini uderzyło w przydrożne barierki przy placu Dominikańskim we Wrocławiu, w efekcie czego całe centrum było zakorkowane. Sfilmował to Krzysztof, czytelnik portalu, i wrzucił materiał na YouTube jako relację dziennikarską. „Chciałem pokazać, jak w takiej sytuacji pracują służby. Z filmu nie mam korzyści finansowych” – przekonuje na stronie Gazety. Ale przedstawiciel LC Corp zażądał natychmiastowego usunięcia wideo z internetu, tłumacząc, że auto podczas wypadku nie było przez firmę wynajmowane. Według dziennikarzy portalu, spółka Czarneckiego uznała, że film zagraża jej wizerunkowi. Dowodem na to ma być e-mail wysłany przez firmę do Krzysztofa: „Witam, nasz dział prawny zajmie się tą sprawą. Występujemy o udostępnienie Pani/Pana danych do serwisu YouTube i będziemy dochodzić swoich praw na drodze sądowej”. Firma zarzuca autorowi filmu użycie znaku towarowego firmy bez jej zgody i grozi konsekwencjami prawnymi”.

Jednak, jak uważa Tomasz Ejtminowicz, prawnik i wspólnik Meritum Kancelaria Radców Prawnych, „to absurd”. Według niego „Roszczenia firmy są całkowicie nieuzasadnione. Skoro oznaczyli swój samochód i to tak wyraźnymi emblematami, to sami dobrowolnie zgodzili się na wystawienie logo firmy na widok publiczny. Poruszanie się w przestrzeni publicznej jest przecież jawne. Nie ma żadnych przepisów, które pozwalałyby cenzurować tego typu zdarzenie”. Co więcej, zdaniem Ejtminowicza wiadomość, jaką firma wysłała do internauty, może nawet nosić znamiona zastraszania i szantażu. „Powoływanie się przez LC Corp na prawa do znaku towarowego nie ma tu nic do rzeczy” – podkreśla prawnik. Na razie film ciągle jest dostępny na YouTube. (es)

Źródło:

Gazeta.pl, Co komu wolno wrzucić na YouTube. Duża firma grozi internaucie sądem, 13.09.2012
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin