9 czerwca 2025 roku wystartowała nowa kampania wizerunkowa PKO Banku Polskiego. Bank wprowadza zmieniony sposób komunikacji marketingowej. Ponadto marka informuje o odświeżeniu identyfikacji wizualnej. W materiałach promocyjnych pojawili się Bogusław Linda, Szymon Majewski i Sara James.
Nowa platforma komunikacji PKO Banku Polskiego ma być wsparciem w realizacji celów strategicznych instytucji, wśród których fundamentem jest „bycie numerem jeden dla codziennych potrzeb klientów, które zmieniają się dynamicznie”. Koncepcja działań reklamowych koncentruje się wokół pytania „Czego Polacy chcą od banku?”.
„Wychodzimy odważnie z ofensywą reklamową w zupełnie nowej odsłonie. Pokażemy, że nie jesteśmy tylko legendą polskiej bankowości, ale przede wszystkim bankiem bliskim każdemu – niezależnie od wieku, potrzeb czy stylu życia. I to będziemy akcentować za pomocą najbliższych spotów – pomogą nam w tym znane twarze, humor i autentyczność” – przekazał Marcin Szymkowiak, dyrektor pionu marketingu w PKO Banku Polskim. „Działania komunikacyjne kierujemy do szerokiej grupy odbiorców, ponieważ PKO Bank Polski jest uniwersalnym bankiem, z którego korzystają miliony klientów z różnorodnymi potrzebami” – dodał.
W ramach kampanii powstały spoty reklamowe. W pierwszym z nich główne role grają Szymon Majewski, Bogusław Linda i Sara James, którzy starają się odpowiedzieć na kluczowe pytanie o potrzeby klientów banku. Marka chce w ten sposób wyjść naprzeciw różnorodnym oczekiwaniom Polaków, by wciąż rozwijać ofertę banku oraz tworzyć nowe rozwiązania, które będą stanowiły praktyczne wsparcie w codziennym życiu.
Działania marketingowe opierają się na stałej obecności mediowej w różnych kanałach. Obejmują one telewizję, internet, radio, a także kina w całej Polsce.
Odświeżona identyfikacja wizualna
Wraz z nową platformą komunikacyjną PKO Bank Polski zaprezentował także odświeżoną identyfikację wizualną. Jak wyjaśnia marka, dotychczasowa identyfikacja powstała kilkanaście lat temu z uwzględnieniem tradycyjnych nośników komunikacji. W odpowiedzi na aktualne trendy i nowe formaty przekazywania treści bank zdecydował się odświeżyć logo tak, by było ono bardziej czytelne szczególnie w środowiskach cyfrowych. Zmiany objęły zarówno znak, jak i czcionkę.

Źródło: PKO Bank Polski
„Zmiana nie jest rewolucją, tylko odświeżeniem, dlatego wprowadzana będzie stopniowo” – przekazują przedstawiciele banku. W pierwszym etapie nowa identyfikacja wizualna pojawi się w przekazach reklamowych.
Kampania PKO Banku Polskiego jest realizowana we współpracy z agencją kreatywną Havas Poland oraz domem mediowym Havas Media Poland. Nad zmianą identyfikacji wizualnej marki pracuje agencja brandingowa 4/4 BRANDDESIGN. (kn)