LinkedIn publikuje nowy poradnik dotyczący eventów online

dodano: 
23.06.2020
komentarzy: 
0

Jak prowadzić eventy online? LinkedIn postanowił odpowiedzieć na to pytanie w swoim najnowszym poradniku „Your Guide to Hosting Events on LinkedIn”. Serwis opisuje wykorzystanie swoich dwóch funkcji: LinkedIn Live oraz LinkedIn Events. Poruszono tematy takie jak: dlaczego warto organizować wydarzenia online na LinkedInie, jak rozpocząć swoją przygodę z internetowymi eventami z wykorzystaniem funkcji portalu społecznościowego, jakiego typu działania sprawdzają się na LinkedInie czy jak zwiększyć popularność eventów i ich znaczenie. Opisano też przykłady najlepszych praktyk.

Czytaj także: Jak branża eventowa radzi sobie z koronakryzysem

screen

Źródło: business.linkedin.com

LinkedIn Live i LinkedIn Events

Następnie przedstawiono czym są poszczególne funkcje portalu. Czytamy m.in., że LinkedIn Live pozwala na przesyłanie treści wideo z platformy bezpośrednio do osób obserwujących stronę marki, a LinkedIn Events pozwala na pogłębienie relacji z otoczeniem dzięki wydarzeniom zamkniętym, na które trzeba mieć zaproszenie. Obie funkcje powiązane są z zewnętrznymi narzędziami do prowadzenia transmisji live takimi jak Streamyard, Restream, Wirecast i Socialive. Jak podaje LinkedIn, od teraz obie opcje można także połączyć – transmisje live można udostępniać w wydarzeniach.

Czytamy, że LinkedIn Live jest dobrą opcją, gdy chce się zwiększyć świadomość i zasięg marki. Transmisje na żywo prowadzone są publicznie, jednak można wysyłać powiadomienia o ich rozpoczęciu do wybranej grupy swoich obserwatorów. Serwis zaznacza, że podczas live’ów można angażować odbiorców, ale nie ma możliwości wyświetlania listy uczestników.

Aby skorzystać z LinkedIn Live, początkowo należy złożyć wniosek o dostęp do funkcji lub skontaktować się z przedstawicielem LinkedIn Marketing Solutions. Portal społecznościowy udziela zgody m.in. gdy marki są aktywne i stale angażują swoich odbiorców i mają ponad tysiąc obserwujących. Po zatwierdzeniu wniosku wysyłane jest mailowe powiadomienie z instrukcją, jak zacząć.

Czytaj także: Dlaczego wszyscy robią teraz live'y?

Zdaniem serwisu, LinkedIn Events lepiej wybrać, gdy celem jest budowanie zaangażowania społeczności. Wydarzenia można planować z tygodniowym lub miesięcznym wyprzedzeniem i interesować nim odbiorców przed, w trakcie i po jego zakończeniu – istnieje możliwość m.in. udostępnienia unikalnego adresu internetowego wydarzenia. Powiązane z nimi transmisje na żywo są prywatne, a lista uczestników jest widoczna dla twórcy.

Aby skorzystać z LinkedIn Events, należy najpierw upewnić się, że jest się administratorem strony. Następnie trzeba wybrać przycisk „Utwórz wydarzenie” w menu „Narzędzia administracyjne” oraz wypełnić formularz. Następnym krokiem jest wybranie odbiorców eventu (obecnie mogą być to jedynie osoby, które administrator ma na liście kontaktów). Organizator może polecać uczestnikom posty publikowane na stronie wydarzenia maksymalnie dwa razy w tygodniu.

Co się sprawdza

Następnie LinkedIn przedstawił, jakiego typu wydarzenia najlepiej organizować w serwisie. Czytamy, że warto postawić na eventy budujące społeczność i świadomość marki – np. sesje pytań i odpowiedzi, wywiady lub dyskusje na temat działań firmy. Sprawdzają się także wydarzenia skierowane do konkretnych firm, branż, funkcji zawodowych lub regionów, konferencje lub akcje „talent branding” – np. rozmowy o karierze, wycieczki po siedzibie i eventy rekrutacyjne, pokazujące, czym zajmuje się organizacja lub szkoła.

screen

Źródło: business.linkedin.com

Jak zwiększyć zainteresowanie

Portal społecznościowy podzielił się również poradami na zwiększenie zainteresowania i zaangażowania odbiorców wydarzenia. Jak czytamy, przed eventem dobrze jest udostępnić je obserwatorom strony (dopasowując tematykę do odbiorców), zaprosić do wzięcia udziału osoby z listy kontaktów administratora oraz rozpocząć rozmowę na stronie wydarzenia i polecać zamieszczane tam posty uczestnikom. Przed wydarzeniem warto także sprawdzić stan swojego połączenia sieciowego, zaplanować czas trwania na ponad 30 minut i zaplanować jego godzinę na podstawie dostępności uczestników (np. tak, aby nie odbyło się ono w czasie ich pracy).

W trakcie wydarzenia LinkedIn poleca m.in. promowanie eventu przez dzielenie się cytatami, zdjęciami lub atrakcjami na stronie głównej. Należy także moderować wydarzenie, czytać komentarze i dopowiadać na zadawane pytania. Z kolei po zakończeniu warto udostępnić ankietę lub spytać uczestników, co wynieśli ze spotkania i zachęcać ich do nawiązywania kontaktów. Jak czytamy, dobrze jest także podzielić się swoimi przemyśleniami i udostępnić highlight’y wideo.

Po zakończeniu eventu można także sprawdzić dane analityczne. Należy zalogować się do swojej strony jako administrator, w menu wybrać opcję „Analytics”, a następnie „Updates” i „Update engagement”. Po odnalezieniu na liście danego wydarzenia należy wybrać opcje „video views”.

screen

Źródło: business.linkedin.com

Pełen poradnik można znaleźć na stronie. (ak)

Zdjęcie główne: business.linkedin.com

Źródło:

business.linkedin.com, Virtual Events on LinkedIn: The Activation Playbook
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin