niedziela, 13 października, 2024
Strona głównaAktualnościMattel nie widzi wzrostu sprzedaży lalek Barbie po premierze filmu

Mattel nie widzi wzrostu sprzedaży lalek Barbie po premierze filmu

Po premierze filmu „Barbie” sprzedaż lalek nie wzrosła. Popyt jest znacznie mniejszy od oczekiwanego, a detaliści uważają z zapełnianiem magazynów większą liczbą zabawek – pisze businessinsider.com.pl.

Jak podaje źródło, przewidywania inwestorów wobec spółki przed premierą były bardzo optymistyczne. Od pojawienia się zwiastuna filmowego akcje Mattela zaczęły rosnąć. Analitycy oczekiwali zwiększonej sprzedaży lalek Barbie i innych zabawek na licencji marki. Po premierze okazało się jednak, że wynik akcji spółki zmniejszył się, a w ostatnich dniach jest to spadek rzędu -4,21 proc. Od początku roku akcje pokazywały się z zyskiem 15,87 proc, ale już wynik za ostatnie 12 miesięcy wynosi -10,49 proc.

Mattel w porównaniu z 2022 rokiem odnotował zmniejszenie się kwartalnej sprzedaży o 12 proc. Mimo to spółka nadal liczy, że film pozwoli osiągnąć zyski w kolejnych dwóch kwartałach – czytamy.

Według Ynona Kreiza, dyrektora generalnego Mattela, efekt filmu będzie utrzymywał się przez nadchodzące lata, a konsumentom trzeba dać po prostu więcej czasu. Nie wszyscy dyrektorzy podzielają jednak jego zdanie. W ostatnim czasie spółkę opuścił Richard Dickson, główny dyrektor operacyjny – informuje źródło.

O przewidywanych przychodach z filmu wypowiedział się również Eric Handler, starszy analityk ds. mediów i sektora rozrywkowego w Roth MKM, który w rozmowie z Wall Street Journal poinformował, że wyniki te nie będą miały aż tak dużego znaczenia.

Źródło wskazuje, że „Barbie” to jeden z wielu zaplanowanych przez firmę filmów. Mattel planuje co najmniej 15 produkcji fabularnych, wierząc, że przełoży się to na większą sprzedaż zabawek. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj